Când Infiniti a luat decizia de a își impune modelele pe piața europeană, mulți au spus că decizia este hazardată și că nu au nicio șansă. Mai ales că segmentul de piață țintit de japonezi este dominat autoritar de mărci precum Mercedes-Benz, BMW sau Audi. Fără a se lăsa intimidați de numele mari ale concurenței, cei de la Infiniti au continuat în forță ofensiva.
Astfel, după lansarea modelelor EX, FX sau G, a venit rândul liniei M să se ia de piept cu puternicele branduri nemțești. Și nu cu orice reprezentante ale acestora, ci cu bestselleruri precum Mercedes-Benz Clasa E, BMW Seria 5 sau Audi A6. Culmea este că, dacă ne luăm după datele furnizate de niponi, la capitolul dotări/preț, Infiniti pare mult mai avantajoasă pentru clienți. Astfel, dacă un Mercedes-Benz E 300 CDI Avantgarde costă în echiparea de bază 52.658 de euro, cu dotări similare variantei M30d S Premium de la Infiniti modelul german ajunge la un preț de 78.022 euro. Asta în timp ce modelul japonez costă doar 64.400 euro. La fel se întâmplă dacă facem comparații între BMW 5 sau Jaguar XF și Infiniti M.
Numai că raportul menționat nu reprezintă totul atunci când vorbim despre mașini. Dacă designul este o chestiune subiectivă, iar emblema de pe capotă, extrem de importantă pentru unii clienți, este în defavoarea niponilor, în privința calității materialelor, Infiniti mai are încă de lucru pentru a putea emite pretenții justificate la o cotă importantă de piață. Fără îndoială însă, există și clienți care vor aprecia tocmai faptul că marca Infiniti este încă puțin cunoscută în Europa și asta le conferă avantajul  exclusivismului.
Tehnologie și performanță
Testat pe șoselele însorite ale Italiei, pe un traseu care a șerpuit la nord de Roma printre dealurile și lacul din parcul național Bracciano Martignano, pe străduțele înguste ale capitalei italiene și pe circuitul de viteză de la Vallelunga, noul Infiniti M ne-a dezvăluit un comportament rutier aproape ireproșabil, asistat de o tehnologie care poate face mulți rivali să pălească. Din nefericire, multe dintre sistemele existente pe acest model sunt de mult timp în dotarea, e drept opțională, a altor mașini produse în Europa. Vorbim aici de camera video pentru mersul cu spatele, de selectorul pentru alegerea stilului de condus, de avertizorul pentru depăşirea benzii de mers și chiar de sistemele de avertizare cu privire la apariția unui vehicul în unghiul mort și de Intelligent Cruise Control cu sistem de urmărire la viteză redusă. Pentru majoritatea, Mercedes-Benz E dispune de variante mai performante.
Cu toate acestea, „bula de protecție“ Infiniti are și sisteme cu adevărat de ultimă oră, precum Blind Spot Intervention, care intervine în cazul în care şoferul ignoră avertizările sistemului şi încearcă să dirijeze maşina în calea altui vehicul. Intervenţia se face sub forma frânării selective într-o parte a maşinii, pentru a aduce vehiculul uşor în banda de mers iniţială. La fel de interesante și utile sunt sistemele 4 Wheel Active Steer și Dynamic Cornering Enhancement.
Trebuie menționate și sistemele ForrestAir și Active Noise Control, care asigură pasagerilor o călătorie ferită de zgomotele exterioare și un control extrem de precis al temperaturii, umidităţii şi poluării din habitaclu.
Dacă despre confort și manevrabilitate nu pot fi spuse decât lucruri pozitive, despre gama de propulsoare trebuie menționat că este mai puțin bogată decât cele ale rivalilor direcți. Inifiniti M poate fi comandat doar cu un propulsor V6 diesel sau cu unul, tot V6, alimentat cu benzină. Peste șase luni însă, gama de motoare va fi lărgită cu un hibrid. M35h marchează lansarea inovatoarei tehnologii hibride dezvoltate de Infiniti, cu motor pe benzină şi electric, care a fost anticipată, la fel ca multe alte elemente ale gamei M, de conceptul Essence din 2009. În România, prețurile pentru gama M de la Infiniti încep de la 54.400 euro, pentru varianta diesel, și 53.900 euro, pentru cea alimentată cu benzină.

Te-ar putea interesa și: