La nici două luni de la părăsirea fotoliului de ministru al Sănătăţii, Ion Bazac  lansează cel mai mare magazin de accesorii Ferrari din Europa de Est, o investiţie de patru milioane de euro. Chiar dacă e criză, vorbeşte de profituri.

În mai 2009, un automobil Ferrari 250 Testa Rossa, produs în 1957, se achiziţiona la licitaţie cu nouă milioane de euro, stabilind un record mondial pentru cea mai scumpă maşină vândută vreodată. „Există un magnetism fenomenal pentru imaginea pe care Ferrari şi-a construit-o timp de peste 60 de ani prin tehnologie şi exclusivitate. Ferrari este un cult, unul extrem de puternic“, explică Ion Bazac, revenit la conducerea importatorului Forza Rossa.

În 2008, primul an de activitate, compania sa a înregistrat o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro din vânzarea întregii cote de 15 maşini Ferrari alocate României de către producător, dar şi din operaţiunile de service sau din magazinul tip „corner store“ plasat în showroomul de 2.800 de metri pătraţi de la Otopeni.

Anul acesta, în pofida crizei, cifra de afaceri a firmei sale a depăşit opt milioane de euro. În plus, importatorul a reuşit să-şi convingă partenerii italieni să majoreze cota alocată pieţei româneşti de la 15 la 25 de maşini. „Comenzile autohtone se întind şi pe 2010, 15 maşini din cota pentru anul viitor fiind deja rezervate“, a precizat Bazac, menţionând că se aşteaptă la un profit de 600.000 de euro. „Nu am nicio problemă că vom acoperi cota. Ferrari este singurul brand care produce 6.100 de maşini pe an şi are cerere pentru 200.000“.

Peste 30 de români au plătit cu banii jos

188-43459-38_ferrari1_49_compania.jpgBazac şi-a pus la punct strategia pentru vânzarea brandului Ferrari în România încă dinainte de a semna contractul cu producătorul de la Maranello. „Am avut o creştere constantă şi nu am dorit să adunăm foarte mulţi clienţi, plus că infrastructura nu ne avantajează“, a arătat omul de afaceri. El susţine că aproape 80% dintre cei care şi-au cumpărat un astfel de bolid au plătit cash. Ferrari oferă şi posibilitatea achiziţionării prin sistemul de leasing, pe o perioadă de cinci ani, cu o rată de capital relativ mică, dar cu o valoare reziduală foarte mare. „Un client îşi poate schimba maşina după trei ani şi o lasă altuia, care nu-şi permite una nouă“, explică Bazac. Potrivit acestuia, profilul clientelei Ferrari din România este următorul: „are un profil liberal, fie este avocat, fie vine din zona financiar-bancară, îi place să fie «low profile», el achiziţionând maşina pentru că este fan, nu pentru a-şi etala o anume situaţie materială“.

Pentru fanii mărcii care nu au posibilitatea achiziţionării unui bolid la dimensiuni reale, compania lui Bazac comercializează, într-un nou magazin deschis pe Calea Victoriei din Capitală, miniaturi şi alte lucruri ce poartă eticheta celebrului brand. Magazinul, ce se întinde pe o suprafaţă de 450 de metri pătraţi, este cea mai mare unitate a mărcii italiene din Europa de Est, iar investiţia a fost de patru milioane de euro, asigurate dintr-o finanţare de la Iveco Capital. Potrivit lui Bazac, acest magazin va contribui cu două milioane de euro la cifra de afaceri a companiei Forza Rossa. „Ne aşteptăm şi la profit, pentru că astfel de magazine sunt apreciate peste tot în lume, iar fanii Ferrari îşi permit să achiziţioneze accesorii, întrucât preţurile nu sunt fabuloase“, spune proprietarul Forza Rossa. Cele mai vândute produse sub acest brand sunt tricourile, care costă aproximativ 8 euro, şi şepcuţa tradiţională, al cărei preţ este de 11 euro.

Un al doilea magazin Ferrari va fi inau­gurat în primăvară, în afara României. „Tocmai pentru că suntem printre puţinii din Europa care vând doar această marcă s-a luat decizia de extindere“, a motivat Bazac extinderea pe plan extern.

Club exclusivist

188-43460-38_ferrarivector_49.jpgÎn planurile fostului ministru al Sănătăţii intră şi susţinerea Ferrari Owners’ Club (FOC), asociaţie care reuneşte proprietarii de automobile. Bazac intenţionează să transforme FOC într-un pol de susţinere a mediului de afaceri autohton. „Este singurul club exclusivist din România, are momentan 20 de membri, însă nu orice posesor de Ferarri poate face parte din acest club“, conchide Bazac.

163 de posesori de automobile Ferrari sunt înregistraţi în România. Prin Forza Rossa au fost vândute, din 2008 până în prezent, 40 de maşini

 MINISTRUL FERRARI

– Ion Bazac are 41 de ani şi este de profesie medic. În perioada 2008-2009 a fost ministrul Sănătăţii
– În 2006 şi-a vândut compania Global Leasing gigantului financiar Fortis
– În mai 2008 a deschis primul showroom Ferrari din România
– Grupul Forza Rossa include şapte companii, toate legate exclusiv de activitatea Ferrari.