La acest program, intitulat generic Bursa Intercultura, pot participa elevii de la orice liceu din România, care în anul şcolar curent sunt în clasa a 9-a sau a 10-a (născuţi între 1 ianuarie 1994 – 31 iunie 1996). Bursa Intercultura oferă câştigătorilor selectaţi posibilitatea de a studia pentru 1 an şcolar (clasa a 10-a sau a 11-a), în Italia.

Candidaţii interesaţi de Bursa Intercultura şi un an de sudiu în Italia trebuie să completeze şi să trimită aplicaţiile până în 1 februarie 2011.

În valoare de 12.000 euro, Bursa Intercultura acoperă toate cheltuielile necesare, inclusiv transportul şi cazarea, iar câştigătorii vor petrece un an în cadrul unei familii italiene fiind astfel complet intregraţi în mediul familial şi şcolar din Italia.

‘Intesa Sanpaolo Bank a iniţiat şi a investit cu prioritate în proiecte importante de responsabilitate socială şi susţinere a educaţiei în rândul tinerilor şi copiilor. Overland for Smile – Zâmbet de Copil, tabara sportivă Milan Junior Camp, programul social ‘Creştem împreună’, derulat în parteneriat cu Salvaţi Copiii România sunt doar câteva dintre proiectele prin care banca noastră a avut o contribuţie activă la dezvoltarea comunităţii’, a declarat Nicola Calabro’, CEO Intesa Sanpaolo Bank.

Selecţia candidaţilor pentru Bursa Intercultura se va face în mai multe etape, direct de către Fundaţia Intercultura/AFS din Italia, co-organizatoare a acestui program.

Fundaţia Intercultura/AFS este o organizaţie internaţională, non profit, care oferă oportunităţi de schimburi educaţionale interculturale pentru a-i ajuta pe cei interesaţi să-şi dezvolte cunoştinţele şi aptitudinile. Fundaţia activează încă din 1919 şi a organizat schimburi culturale în peste 90 de ţări. Din 2005 fundaţia colaborează cu Grupul Intesa Sanpaolo în organizarea de programe pentru elevi din ţările în care activează Grupul.

Intesa Sanpaolo Bank este parte a Grupului Intesa Sanpaolo, una dintre cele mai importante instituţii financiar bancare din zona euro şi lider în Italia. Activităţile internaţionale ale grupului sunt concentrate în regiunea Europei Centrale şi de Est, precum şi în bazinul Mediteranean unde operează în 13 ţări printr-o reţea de circa 1.850 de unităţi şi 8,5 milioane clienţi. Grupul Intesa Sanpaolo este prezent în 34 de ţări din întreaga lume.
SURSA: Agerpres