Realizarea acestui obiectiv în lungime de 25,69 km a fost atribuită către antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A, potrivit agerpres.ro

Termenul de finalizare a obiectivului

Potrivit sursei citate, la finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de începere al lucrărilor şi de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.

“Accelerarea marilor proiecte de investiţii în infrastructura de transport va determina revigorarea economiei naţionale în perioada imediat următoare. De aceea încă de la începutul crizei provocate de noul coronavirus am cerut antreprenorilor să ţină şantierele deschise şi, cu respectarea normele de protecţie sanitară, să intensifice ritmul de lucru. Iar astăzi rezultatele deja se văd: şantierele de infrastructură au rămas deschise, iar în cazul multora dintre ele avem şi o mobilizare bună a antreprenorilor. Totodată, în ultimele săptămâni am început lucrările şi la alte şantiere noi cum sunt: Sibiu – Piteşti, DN2 -A2, pasajul Mogoşoaia sau varianta ocolitoare pe care ne aflăm acum. Am venit astăzi pe acest şantier din zona Timişoarei să mă asigur că lucrările se desfăşoară conform angajamentelor semnate”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Sumele necesare în cazul în care lucrările vor înainta mai repede

El a precizat că MTIC a virat o parte din bani pentru aceste lucrări, fiind de asemenea pregătiţi cu sumele necesare în cazul în care lucrările vor înainta mult mai repede decât cele care sunt planificate pentru acest an.

“Când am venit aici, am trecut şi pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Cu această ocazie am solicitat conducerii CNAIR, ca săptămâna viitoare, să-mi pună la dispoziţie rezultatul expertizelor, dar şi o decizie cu privire la ridicarea restricţiilor de pe acest sector. Să-mi prezinte stadiul exact al lucrărilor ce mai trebuie executate, pentru ca în cel mai scurt timp să fie ridicate restricţiile şi circulaţia să se poată realiza în condiţii de siguranţă. Vorbesc aici de termene clare, de un grafic de lucrări care să fie monitorizat de CNAIR. Ce trebuie remediat, trebuie făcut cât se poate de repede, cu respectarea tuturor standardelor de calitate şi siguranţă”, a menţionat ministrul Transporturilor.

Nu în ultimul rând, în cazul lotului 2 – secţiunea E, al aceleiaşi autostrăzi Lugoj-Deva, Bode a solicitat un grafic de implementare clar, cu termene asumate, prin care să fie “atacat” cât mai repede acest lot de autostradă.

“De un an de zile noi răspundem la clarificări. Înţeleg că sunt multe, dar cred că este suficient. Totodată, am cerut conducerii CNAIR ca toţi managerii de proiecte să îşi mute birourile pe şantiere, pentru că cea mai bună monitorizare o poţi face, de cele mai multe ori, din teren şi nu de la etajul 8, din faţa calculatorului sau a hârtiilor de pe birou”, a mai spus Lucian Bode.