Au fost integrate opt intersecții noi în București în sistemul de management al traficului

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a anunțat, marți, că opt intersecții noi au fost integrate în sistemul de management al traficului din București.

Administrația Străzilor București, sub auspiciile Primăriei Municipiului București, a finalizat lucrările de modernizare și integrare în BTMS pentru semafoarele de pe axa Bd. Camil Ressu – Bd. Theodor Pallady, fiind puse în funcțiune încă de săptămâna trecută.

Noile intersecții includ acelea de pe Bd. Camil Ressu cu Șoseaua Mihai Bravu, str. Dristorului, str. Liviu Rebreanu, str. Fizicienilor, Bd. Nicolae Grigorescu și str. Ilioara, precum și cele de pe Bd. Theodor Pallady cu Bd. 1 Decembrie 1918 și str. Jean Steriadi.

În prezent, sunt integrate în sistemul de semaforizare inteligentă 265 de intersecții din Capitală. Numărul lor va crește semnificativ pe măsură ce proiectul de integrare a noilor intersecții în BTMS va fi extins.

Se schimbă semafoarele în București

Luna trecută, Nicuşor Dan a semnat contractul privind studiul de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă în Bucureşti. Valoarea sa este de aproximativ un milion de euro. Studiul va arăta cât costă implementarea proiectului.

Trebuie menționat că municipalitatea va obține şapte milioane de euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Fără să avem niciun studiu economic, costul estimativ ar putea fi de 100 – 150 de milioane de euro pentru 500 de intersecţii în Bucureşti.

„De la PNRR avem şapte milioane de euro. (…) Studiul de fezabilitate costă cam un milion de euro. Din studiul de fezabilitate o să rezulte cât o să coste implementarea efectivă. (…) Fără să avem niciun studiu economic, ne gândim la 100 – 150 de milioane de euro pentru (…) 500 de intersecţii în Bucureşti”, a afirmat el într-o conferință de presă.

Nicușor Dan
Nicușor Dan (SURSA FOTO: Facebook, Nicușor Dan)

Întregul sistem de semaforizare inteligentă ar putea fi finalizat peste trei – patru ani. Studiul de fezabilitate şi implementarea ulterioară a proiectului presupun patru etape.

Prima etapă presupune formarea liniei verde, pe cinci ieşiri majore din Bucureşti, câte una pe fiecare sector, mai puţin Sectorul 3. Este vorba despre Calea Griviţei, Bucureştii Noi pentru Sectorul 1, Moşilor, Colentina pentru Sectorul 2, Şoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei, Alexandriei pentru Sectorul 5 şi, bineînţeles, Iuliu Maniu pentru Sectorul 6.

A doua etapă este o evaluare a hardului şi a softului de care dispune Capitala pentru ca oficialii locali să vadă care sunt achiziţiile şi îmbunătăţirile pe care le facă pentru sistemul central. A treia etapă vizează intersecţiile.