Societatea a fost cea care a solicitat încă de anul trecut, la Tribunalul Arad, declanşarea procedurii de insolvenţă, în calitate de debitor, fondul acţiunii judecătoreşti fiind falimentul.

Dosarul a fost înregistrat la data de 2 noiembrie 2010 şi a avut ca prim termen de judecată data de 26 ianuarie 2011, termen la care instanţa a acceptat solicitarea societăţii arădene de declanşare a procedurii de insolvenţă, compania arădeană fiind pusă sub observaţie economico- financiară de către o firmă de profil.

Potrivit unor surse din mediul de afaceri arădean, cuantumul datoriilor Astra Vagoane Arad este de ordinul a zeci de milioane de euro. O parte a acestor bani ar fi trebuit să ajungă în contul unor societăţi arădene, care acum se confruntă, la rândul lor, cu dificultăţi financiare.

Membră a grupului International Railway Systems (IRS), deţinut de omul de afaceri Cristian Burci, Astra Vagoane Arad se confruntă cu mari probleme financiare încă din 2009.

Astfel, conform unei informări a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Arad, la începutul anului trecut, Astra Vagoane Arad avea datorii care depăşeau 27 de milioane de lei, din care peste 20 de milioane de lei, proveneau din neplata TVA către stat; peste 1,7 milioane lei reprezenta cuantumul impozitului pe venit, iar circa 4,7 milioane de lei reprezentau dobânzi şi penalităţi.

Astra Vagoane Arad a fost aproape de a realiza o relocare a activităţii de producţie, fiind găsit terenul unde urma să se construiască noua capacitate de producţie şi fiind găsit investitorul imobiliar dispus să achiziţioneze terenul ocupat de societate, în zona centrală a municipiului Arad. Însă, datorită crizei economice globale, întreaga afacere a ‘căzut’, iar compania arădeană a ajuns în această situaţie financiar-economică foarte dificilă.
SURSA: Agerpres