Înmatriculările de autoturisme noi din România au crescut cu peste 30%. Date oficiale DRPCIV

Mai precis, Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) citează cifrele înregistrate de DRPCIV, care arată că în luna mai s-a înregistrat o creştere cu 24,05% a înmatriculărilor de autoturisme noi, până la un volum de 10.198 de unităţi.

În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a fost, în mai 2022, de 29.952 unităţi, cu 5,1% mai puţine în comparaţie cu aceeaşi lună din anul trecut.

Clasamentul mărcilor de autoturisme noi

Totodată, în primele cinci luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme rulate, înregistrate pentru prima dată pe plan local, au ajuns la 135.275 de unităţi, în scădere cu 19,05%, raportat la perioada de referinţă (167.101 de unităţi).

Datele citate relevă faptul că în clasamentul mărcilor de autoturisme noi, în ianuarie – mai 2022, se află următoarele branduri:

  • Dacia, cu 12.616 de unităţi înmatriculate;
  • Hyundai, cu 3.921 unităţi înmatriculate;
  • Ford, cu 3.699 unităţi înmatriculate;
  • Toyota, cu 3.565 unităţi înmatriculate;
  • Skoda, cu 3.307 unităţi înmatriculate;
  • Volkswagen, cu 2.934 unităţi înmatriculate;
  • Renault, cu 2.788 unităţi înmatriculate;
  • Peugeot, cu 1.636 unităţi înmatriculate;
  • Mercedes, cu 1.590 unităţi înmatriculate;
  • Kia, cu 1.090 unităţi înmatriculate.

România, printre puținele țări din Europa care au înregistrat o creștere a înmatriculărilor de autoturisme

Înmatriculările de autoturisme în Europa au scăzut în luna martie pentru a noua lună consecutiv, însă România se numără printre puţinele pieţe care au înregistrat creşteri ale înmatriculărilor comparativ cu luna martie a anului trecut, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Potrivit sursei citate, 1,127 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în luna martie 2022 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în scădere cu 18,8% comparativ cu 1,387 milioane de unităţi în luna martie 2021. Toate marile pieţe auto din UE (Germania, Franţa, Spania şi Italia) au înregistrat scăderi de două cifre, variind de la un declin de 17,5% în Germania şi până la unul de 30,2% în Spania.

În schimb, în România înmatriculările de autoturisme au crescut cu 40,2% în ritm anual, până la 11.025 de unităţi în luna martie, o creştere procentuală mai mare în rândul ţărilor din Europa fiind înregistrată doar în Irlanda (40,4%).

De asemenea, în primul trimestru al acestui an, piaţa auto din România a avut cea mai mare creştere din Europa, cu un avans de 39,6% până la 28.978 autoturisme, în timp ce în Europa, vânzările de autoturisme au scăzut cu 10,6%.