Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Inginerii auto avertizează! Cum vă puteți trezi cu mașina spartă

Autor: | | 0 Comentarii | 593 Vizualizari

În 2015, hackerii au "spart" un Jeep Cherokee într-o demonstraţie menită să arăte cum ar putea să se infiltreze în sistem și să controleze direcția, frânele și transmisia - toate dintr-un laptop aflat la kilometri distanță.

Fiat Chrysler, care produce Jeep-ul, a emis un avertisment proprietarilor de vehicule pentru a-şi actualiza maşina online, dar unele sisteme sunt încă vulnerabile.

În timp ce producătorii de autovehicule dezvoltă caracteristici tot mai sofisticate pentru maşini pe care le dotează cu tehnologii de ultimă oră, upgrade-urile fac maşina mai vulnerabilă la atacurile cibernetice, potrivit unui nou raport. Studiul a arătat că majoritatea producătorilor auto testează mai puţin de jumătate din hardware-ul, software-ul şi alte tehnologii de pe maşină pentru vulnerabilităţi.

"Pe măsură ce maşinile devin mai conectate, vulnerabilităţile de software încep să fie din ce în ce mai accesibile pentru hackerii care utilizează reţelele mobile, Wi-Fi-ul şi conexiunile fizice pentru a le exploata", a declarat un grup de cercetători pentru protecţia datelor, citat de Institutul Ponemon. "Nerespectarea acestor riscuri ar putea fi o greşeală costisitoare, inclusiv impactul pe care acestea îl pot avea asupra încrederii consumatorilor, asupra confidenţialităţii personale şi asupra reputaţiei brandului".

Institutul, care a chestionat ingineri auto şi profesionişti din domeniul IT, a spus că 84% dintre respondenţi se tem că producătorii de automobile nu ţin pasul cu ameninţările de securitate ale industriei care se schimbă rapid.

Producătorii de automobile se preocupă să doteze maşinile cu sisteme infotainment, Wi-Fi, conexiuni celulare şi multe altele care lasă companiile şi consumatorii vulnerabili la breşe de securitate, potrivit studiului comandat de grupul de comercianţi auto SAE International şi compania Cybersecurity Synopsys.

"Accesul neautorizat de la distanţă la reţeaua de vehicule şi potenţialul atacatorilor de a pivota sistemele critice de siguranţă pune în pericol nu numai informaţiile personale ale şoferilor, ci şi siguranţa lor fizică", se arată în studiu.

Sursa: Economica.net

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.