LDP ajută şoferii să readucă vehiculul în banda de rulare printr-un avertisment urmat de o intervenţie dinamică, în cazul în care este probabilă o părăsire neintenţionată a benzii ca urmare a ameţelii sau neatenţiei. Dat fiind că părăsirea benzii de rulare reprezintă cauza unui procent mare de accidente fatale sau cu răniri grave, Infiniti estimează că ar putea preveni aproximativ 5.000 de decese anual în Europa în cazul dotării fiecărei maşini cu acest sistem.
„Noi, cei de la Infiniti, considerăm că tehnologia de vârf precum LDP poate proteja vieţile oamenilor, iar confirmarea acestui fapt de către EuroNCAP reprezintă o deosebită satisfacţie”, a afirmat Toru Saito, Corporate Vice President and Leader of the Global Infiniti Business Unit.
Când sistemul LDP şi-a făcut debutul pe modelul FX30d în 2010, a reprezentat o premieră în Europa. Din acel moment, acest sistem a fost implementat rapid pe toate modelele din toată gama producătorului japonez. LDP este numai un element al pachetului de siguranţă dinamică şi preventivă de la Infiniti, o colecţie de tehnologii concepute pentru a oferi o „bulă” de protecţie în jurul maşinii. Printre celelalte sisteme se numără Intelligent Cruise Control (ICC) cu sistem de urmărire la viteză redusă (LSF – Low Speed Following), asistenţă pentru păstrarea distanţei (DCA – Distance Control Assist), Intelligent Brake Assist (IBA) şi avertizarea în cazul unei coliziuni frontale (FCW – Forward Collision Warning).
Cea mai nouă inovaţie inclusă în pachetul de siguranţă dinamică şi preventivă Infiniti este sistemul de protecţie în cazul coliziunilor laterale, care reprezintă o premieră mondială. Acesta se numeşte Blind Spot Intervention (BSI) şi este o dotare standard pe toate versiunile premium din noua gamă M sedan. La fel ca în cazul LDP, şi acest sistem oferă mai mult decât cele concurente, care, în general, doar avertizează şoferul, în timp ce sistemul Infiniti implică şi o intervenţie dinamică.

Te-ar putea interesa și: