Cel puțin așa arată un calcul simplu: valoarea contractului estimată de Metrorex este de 1,55 mld. lei (353,4 mil euro), iar compania românească a oferit cel mai mic preț, respectiv circa 5,1 mil euro euro/tren de metrou, caz în care valoarea totală ajunge la 260,1 milioane de euro.

Anunțul a fost făcut de Club Feroviar, care dezvăluie și ceilalți patru ofertanți pentru licitaţia de achiziţie a trenurilor de metrou pentru Bucureşti, după ce Metrorex a deschis ofertele depuse. Astfel, Alstom a depus o ofertă în valoare de 6,3 mil euro/tren de metrou, CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou, CSR (China) – circa 5,22 mil euro/tren de metrou, iar Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou.

Practic, cea mai mare ofertă aparține Pesa, potrivit aceluiași anunț al Club Feroviar, caz în care suma pentru cele 51 de trenuri noi de metrou ar ajunge la 331,5 milioane de euro, foarte aproape de valoarea estimată a contractului.

Anunţul de licitaţie a fost publicat de Metrorex în data de 26 iunie 2014. Numărul trenurilor (minim şi maxim) care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord – cadru este de minim 43 trenuri de metrou (258 vagoane), maxim 51 trenuri de metrou (306 vagoane). Trenurile furnizate vor fi puse în circulaţie pe Magistrala 5, secţiunea Drumul Taberei – Pantelimon.