Cei mai importanti jucatori isi accelereaza investitiile, iar pe piata intra nume noi din randul gigantilor mondiali

Peste jumatate de miliard de euro. Atat se estimeaza ca va atrage pana la sfarsitul lui 2007 industria auto din Romania, continuand, astfel, evolutia spectaculoasa din ultimii cinci ani. Desigur, aportul major ii apartine producatorului de la Colibasi, dar nici investitiile principalilor importatori nu sunt deloc de neglijat.



Laudandu-se cu un record istoric al vanzarilor, 180.000 de autovehicule in 2004, cu un parc auto de cinci milioane de unitati si cu o cifra de afaceri a intregii industrii de aproape 1,5 miliarde de euro, piata auto autohtona confirma asteptarile celor care au mizat pe potentialul ei, iar celor care au asteptat sa vada cum evolueaza le da incredere sa faca primul pas. Dovada ca valoarea investitiilor straine realizate de principalii producatori si reprezentanti ai celor mai importante marci depaseste cateva sute de milioane de euro, numai anul trecut.



“La sfarsitul lui 2005, Renault a investit la Dacia nu mai putin de 650 milioane de euro. Din aceasta suma, aproape 450 de milioane de euro au fost investite in Uzina de la Mioveni, pentru productia Logan. Restul a fost alocat pentru sustinerea furnizorilor, in reteaua comerciala si Centrul de export CKD Logan”, a declarat Fran