"Lucrurile, din păcate, au mers prost, nu pentru că a fost infrastructura neadaptată, pentru că acolo distanțele de transport până la graniță sunt extrem de scurte, ci pentru că autoritățile locale din Timiș, Arad și Bihor nu au fost în stare să le pună la dispoziție un teren în condiții avantajoase (circa 300 de hectare) și au intervenit diverși speculanți imobiliari, care au vrut să facă o afacere profitabilă, personală din această proiect, cu implicarea "discretă" a autorităților locale", spune fostul premier.

De menționat că ungurii le-au oferit nemților de la Mercedes terenul gratis, pentru a construi o fabrică de mașini.
Milioane pentru Audi și General Motors
Pentru a demonstra încă o dată că țin la investitorii mari pe care îi au, ungurii au mai făcut un pas înainte.
Guvernul Ungariei a aprobat subvenţii directe de 11,2 miliarde de forinţi (61 milioane de dolari) ce vor fi acordate pentru extinderea activităţii producătorului auto german Audi şi încă 5,5 miliarde de forinţi pentru compania americană General Motors, a anunţat Ministerul Economiei de la Budapesta.

Cei doi producători auto au anunţat anul trecut planuri de extindere a fabricilor lor din oraşele Gyor şi Szentgotthard, în valoare combinată de 1,4 miliarde de euro.

Ministrul Economiei, Gyorgy Matolcsy, a explicat că cele două proiecte vor duce la crearea a 2.634 locuri de muncă directe şi 17.500 indirecte, la diverşi furnizori.

‘Aceste investiţii vor produce aproape 100% pentru export, ceea ce înseamnă, de asemenea, că Ungaria a păşit în faţă în cursa auto regională’, Matolcsy.

Audi a anunţat că va majora producţia la 125.000 de vehicule pe an după extinderea fabricii de la Gyor, ca va lucra la capacitate maximă din 2013.
Banii vin înapoi la unguri

Opel, divizie a grupului auto american General Motors, a anunţat anul trecut că va investi 500 milioane de euro pentru extinderea uzinei sale de asamblare a motoarelor de la Szentgotthard.

Investiţia va crea 800 de noi locuri de muncă, care se vor adăuga celor 600 existente la nivelul uzinei Opel de la Szentgotthard. Graţie acestei extinderi, uzina va putea să producă trei noi motoare pe benzină şi motorină de la finele lui 2012.

Noua fabrică Mercedes de 800 de milioane de euro construită de Daimler în oraşul Kecskemet va începe producţia în 2012.

Ministrul Economiei estimează că subvenţiile vor fi recuperate de la Audi în trei ani şi de la Opel, în cinci ani.
Mercedes nu a venit în România din cauza rechinilor imobiliari