Anul viitor, vedetele comunicarii bancare din Romania vor fi depozitele bancare, cardurile si creditele de consum, a declarat Laszlo Diosi, Chairman of the Management Board al OTP Bank Romania, parte a OTP Group, al treilea mare grup financiar din Europa Centrală şi de Est şi cea mai importantă instituţie financiară din Ungaria.

 

Creditele ipotecare si cele pentru nevoi personale nu se mai regasesc pe lista de produse financiare pe care bancile le vor comunica publicului anul viitor.

 

Chiar daca criza a afectat la nivel global intreg sectorul financiar-bancar, pe plan local, OTP Bank nu anunta reduceri de costuri pentru promovarea imaginii bancii si a produselor.

 

“Anul viitor dorim sa crestem suma alocata marketingului, chiar sa o dublam fata de 2008. Strategia noastra se va focusa pe campanii de imagine, pe valorile bancii, pe incredere, si mai putin pe promovarea produselor”, a mai spus Laszlo Diosi.

 

In acest an, OTP Bank Romania a investit un buget mai mic in promovarea imaginii mizand pe comunicarea interna pentru reducerea fluctuatiei de personal, una din principalele probleme ale sistemului bancar autohton pana in aceasta toamna.

 

In contextul actual al pietei, Diosi a spus ca isi propune sa mentina bugetul de marketing “cel putin la nivelul celui din 2007”, cand a avut loc rebrandingul bancii, iar OTP Bank a cheltuit aproximativ un milion de euro pentru campania de imagine si rebrandingul sucursalelor sale.

 

Presedintele OTP Bank Romania este de parere ca, in urmatoarea perioada, bancile vor miza in comunicarea produselor pe atragerea depozitelor. “Consumatorul roman este extrem de educat pe segmentul de carduri, a inteles in ultimii ani cum functioneaza sistemul de imprumuturi insa este inca naiv in privinta depozitelor”, a mai spus Laszlo Diosi.