Importanța segmentului B al pieței auto europene nu poate fi contestată. După ce, ani de-a rândul, clasa compactă a fost ținta predilectă a cumpărătorilor, criza a schimbat obiceiurile de consum mutând atenția către mașinile mai mici și, mai ales, mai ieftine.
O direcție similară a putut fi observată în ultima perioadă și pe piața autohtonă. Clasa mică a devenit tot mai căutată de clienți, iar modele precum Renault Clio, VW Polo, Opel Corsa sau Ford Fiesta domină șoselele. Chiar dacă nu și-a găsit loc printre fruntașii segmentului în materie de vânzări, Chevrolet Aveo deținea, la finalul anului trecut, un onorant loc șase în clasamentul vehiculelor de clasă mică importate.
De altfel, odată cu schimbarea de look care a atras atenția publicului la expoziția auto de la Paris din 2010, Aveo a devenit o țintă pentru mulți dintre clienții de mașini dornici să dețină un vehicul cu dimensiuni reduse, dar cu un design cât mai agresiv. Din nefericire, în afara aspectului cel puțin interesant al părții frontale, varianta cu cinci uși a acestui supermini nu are multe elemente care să o scoată din mulțime. Nici chiar gama de prețuri cuprinsă între 10.700 de euro și 15.350 de euro nu mai pare la fel de atractivă în actualul „război“ al discounturilor.

Confortul pe primul plan
Varianta testată de Capital, dotată cu propulsorul alimentat cu benzină de 1.4 litri care dezvoltă 100 CP, s-a dovedit suficient de „sprințară“ pentru a satisface dorințele grupului-țintă de clienți anunțat de producător: tinerii. Spunem asta pentru că, în cazul propulsorului de 1.2 litri, senzația nu este deloc asemănătoare. Demarajul greoi și accelerația lentă ale acestei variante pot fi uitate în cazul dotării mașinii cu motorul de 1.4 litri.
Agresivitatea părții frontale și forța suficientă a motorului – pentru un vehicul de numai 1.083 kg – sunt însă contracarate de designul mai puțin atrăgător al hayonului și de tangajul  resimțit la fiecare demaraj mai agresiv sau frânare mai puternică. Consecință a reglajului suspensiei pentru maximizarea confortului, acest balans devine deranjant în cazul deplasărilor în oraș, atunci când perioadele de frânare și accelerare se succed cu repeziciune.
Trecând peste acest mic inconvenient, este demn de remarcat că Aveo se comportă peste așteptări atunci când virajele sunt abordate mai sportiv. Îți trebuie mult efort dacă vrei neapărat să simți o rupere a aderenței. În plus, ambianța din habitaclu degajă și ea un aer de dinamism și tinerețe. Este cert că atenția designerilor nu s-a concentrat doar asupra spațiului, deși acesta este la cote maxime pentru un astfel de vehicul.
Ergonomia postului de conducere și amplasarea aproape fără reproș a comenzilor asigură un confort sporit chiar și în cazul deplasărilor pe distanțe lungi, deși mașina pare mai degrabă destinată traficului urban. Cârcotașii pot găsi însă și în habitaclu mici inconveniente. Plasticul tare care acoperă bordul, cotiera amplasată puțin prea sus sau sunetul stins al sistemului audio pot fi menționate la acest capitol. Cert este însă că noul Aveo poate fi o opțiune interesantă pentru doritorii de vehicule confortabile de mici dimensiuni.