Acesta a subliniat că magazinul din București este profitabil, fără a intra în amănunte legate de cifre. ”În 2011, cifra de afaceri va înregistra o creștere de 10%”, a precizat Lars Lund.
Potrivit site-ului Ministerului Finanțelor, kika a avut o cifră de afaceri de 48,6 milioane de lei, în 2010. Pe de altă parte, Lund a spus că speră ca vânzările din decembrie să fie cu circa 10% mai bune decât cele din aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Avem cu 50% mai multe produse decât în 2010, iar vânzările de decoraţiuni au crescut cu 116%. Din 1 decembrie vom începe să vindem şi brazi. În aceste condiţii aşteptăm vânzări cu 10% mai mari decât anul trecut în aceeaşi perioadă", a detaliat el.
Un nou pachet: livrare în 24 de ore fără alte costuri
Referindu-se la serviciile furnizate de kika, Lund a spus că acestea au fost completate de un nou pachet ce cuprinde livrare în 24 de ore fără costuri în plus, ridicarea mobilei vechi și montarea parchetului cumpărat. Acestora li se vor adăuga din 2012 comenzile online și la telefon precum și livrarea mobilierului peste tot în țară.
În ceea ce privește produsele vândute, potrivit managerului kika canapelele ocupă cea mai mare pondere în vânzările magazinului. Astfel, cele mai bine vândute game sunt Exit, care au înregistrat un avans de 50%, Avignon, cu o creștere de 39% și modelul 2835 ale cărui vânzări s-au majorat cu 28%.
’’În 2011, clienții s-au concentrat pe mobilarea și decorarea sufrageriilor, pe fondul unei modificări a comportamentului de consum. Ei au ieșit mai puțin în oraș și au petrecut mai mult timp în propriile locuințe, astfel că au investit în decorarea și aranjarea camerelor principale”, a subliniat Lars Lund.
Între cele mai bine vândute produse se mai află și accesoriile de bucătărie, care au înregistrat un avans de 17%, anul acesta, dar și camerele de copii cu paturi supraetajate cu o majorare de 9% a vânzărilor.
În prezent, kika are aproximativ 7.700 de angajaţi în cele peste 68 de magazine, din lume. Primul magazin din România, deschis în 2008 în zona comercială Militari din Bucureşti, ocupă o suprafaţă de aproximativ 27.000 metri pătrați și a însemnat o investiţie de 31 milioane de euro. Principalul concurent al kika este retailerul suedez IKEA, care, la nivel local, operează un magazin în zona Băneasa.