Compania de mobilier IKEA a decis să reducă indemnizaţia de concediu medical pentru angajaţii care nu s-au vaccinat împotriva noului coronavirus şi care sunt obligaţi să se autoizoleze după ce au intrat în contact cu o persoană infectată sau au prezentat un rezultat pozitiv la un test anti-COVID-19, informează marţi DPA.

Indemnizaţia de concediu medical va fi redusă

Compania suedeză a precizat că noua politică va fi implementată în magazinul său din Wessex Water şi în alte magazine mari ale sale din Marea Britanie. Directorii IKEA spun că măsura este corectă în circumstanţele actuale.

Firmele din lumea întreagă se confruntă cu absenţe masive ale angajaţilor din cauza COVID-19, motiv pentru care numeroase companii, inclusiv IKEA, îşi încurajează personalul să se vaccineze. Conform noii dispoziţii, exceptând situaţiile caracterizate prin circumstanţe atenuante, angajaţii firmei de mobilier vor primi o indemnizaţie de doar 96,35 de euro pe durata concediului medical.

De obicei, angajaţii IKEA puteau să primească aproximativ 400 de euro pe săptămână pe durata unui concediu medical. Această plată va trebui să fie însă analizată de managerii angajaţilor absenţi şi va fi examinată în raport cu istoricul prezenţei la locul de muncă al angajaţilor care intră în autoizolare.

Un reprezentant al filialei din Statele Unite a grupului IKEA a declarat că nu poate să comenteze politicile şi beneficiile oferite de companie angajaţilor săi din alte ţări. Pentru angajaţii vaccinaţi care au fost expuşi la noul coronavirus sau care au fost testaţi pozitiv, compania IKEA va continua să plătească indemnizaţia integrală aferentă concediului medical.

IKEA majorează prețurile

IKEA a anunţat că din 2022 va majora preţurile produselor din magazinele sale din întreaga lume cu 9% în medie, din cauza problemelor de transport şi a celor din lanţurile de aprovizionare, se arată într-un comunicat al Ingka Group, care deţine 90% din magazinele de mobilă Ikea, transmit AFP şi Reuters.

Preţurile mai ridicate, provocate de majorarea costurilor de transport şi a celor cu materiile prime, se vor simţi în special în America de Nord şi în Europa. Creşterea medie globală a preţurilor în magazinele Ikea va fi de 9%, dar variază de la ţară la ţară, din cauza inflaţiei, a furnizorilor locali şi a dificultăţii de transport.

Anterior, Ikea, cel mai mare retailer de mobilier din lume, anunţase că va lua în leasing mai multe vapoare, va cumpăra containere de transport şi va redirecţiona bunurile între depozitele sale pentru a atenua perturbările din lanţurile de aprovizionare. Acum, retailerul suedez a admis că va trebui să transfere o parte din costurile cu majorarea preţurilor la transport şi materii prime către clienţi, deoarece se aşteaptă ca turbulenţele să continue.