"Brexitul nu este o veste bună pentru aviaţie", care este un sector cheie, iar discuţiile trebuie să se realizeze rapid, le-a declarat jurnaliştilor la Taipei şeful IATA

"Vindem bilete cu anticipaţie de un an, programele sunt puse în funcţiune cu anticipaţie de şase luni, deci cel târziu în octombrie 2018 trebuie să avem o perspectivă clară a ceea ce se va întâmpla", a explicat şeful Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni. 

Drepturile de zbor sunt în prezent administrate prin acorduri la nivelul UE şi, deoarece nu este parte a Organizaţiei Mondiale a Comerţului, sectorul aviaţiei nu are un aranjament continuu pentru a proteja zborurile, dacă nu va exista o înţelegere între Marea Britanie şi UE. 

De asemenea, Juniac a avertizat Regatul Unit că nu va fi un proces uşor, deoarece unele ţări ar putea dori să restricţioneze accesul operatorilor săi aerieni. 

"Le-am spus: Dacă aş fi în locul vostru, nu m-aş simţi foarte confortabil deoarece, dacă aş fi un tip din Germania sau Franţa, aş vedea că firmele cu sediul în Marea Britanie au probleme. Sincer, este bine pentru Air France KLM şi Lufthansa să vadă dacă easyJet are probleme cu accesul", a explicat şeful IATA. 

EasyJet a solicitat o licenţă de operare în Austria pentru a continua să zboare în UE după Brexit, în timp ce Wizz Air a solicitat o licenţă în Regatul Unit. 

"Simt că autorităţile de la Londra sunt acum mai pragmatice şi deschise la un acord sensibil", a adăugat Alexandre de Juniac. 

IATA este o organizaţie care reprezintă aproximativ 265 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 83% din traficul aerian mondial. 

AGERPRES