Orice producător cu ambiţii are nevoie de un exponent puternic în segmentul C al pieţei, iar Hyundai nu putea lipsi din pleiada de nume mari implicate în lupta stânsă din clasă. După ce variantele anterioare ale lui i30 au fost comercializate în nu mai puțin de 800.000 de exemplare, această a treia generație pe care Capital a avut oportunitatea de a o testa – alături de jurnaliști de pe întregul continent – la Marbella, în Spania, are ca țintă consolidarea poziției producătorului și, de ce nu, o intrare în Top 10 al acestui segment dominat de vehicule ale constructorilor europeni. Tocmai de aceea, încă din 2008 – când a demarat producția primei generații i30 – Hyundai a decis să dezvolte modelul la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim și să îl asambleze la uzina cehă din Nošovice.

În privința designului exterior – dezvăluit încă de la expoziția auto de la Paris din toamna anului trecut  – Hyundai i30 poate naște pasiuni, la fel cum poate fi considerat un vehicul „prea cuminte”. În opinia noastră unui profil clasic pentru o compactă și unui spate interesant care aduce aminte de gama de SUV-uri a mărcii le-a fost atașată o parte frontală efeminată, fără strălucire. Cu toate acestea, grila joasă, proeminentă, blocurile optice ascuțite și fantele proiectoarelor dau impresia de forță. În interior se remarcă modificarea completă a bordului și a tunelului central, ambele fiind de această dată mai fluide, mai puțin complicate și mult mai prietenoase cu șoferul. Afișajul central de opt inci – disponibil pe variantele superioare de echipare –  este conectat atât la sistemul de navigație cât și la funcții precum Apple CarPlay sau Android Auto, permițând utilizatorilor conectarea dispozitivelor de tip smartphone. Mai mult, un încărcător wireless și un port USB se regăsesc în consola centrală.

Hyundai i30 este dotat în versiunea standard cu sistem autonom de frânare la detectarea pietonilor, sistem de asistență la menținerea benzii de rulare și asistent pentru faza lungă. De asemenea, mașina poate fi echipată cu pilot automat inteligent,  și sistem de monitorizare a unghiului mort. Conform oficialilor mărcii, noul i30 este autovehiculul Hyundai care dispune de cele mai multe sisteme de siguranță în echiparea de bază din segment.

În timpul testului, cele două motorizări utilizate  – 1.0 T-GDi și dieselul de 1.6 litri – au dovedit o vivacitate lăudabilă, iar cuplarea lor la o cutie manuală cu șase trepte în cazul primului, respectiv, la una automată cu șapte trepte în cazul delui de-al doilea s-au dovedit soluții tehnice inspirate.  În ambele cazuri, ansamblul motor-cutie a funcționat fără greș, silențios și intuitiv.

Ținuta de drum, scoasă în evidență de un traseu de munte plin de viraje, dar și de porțiuni de autostradă, se înscrie în media clasei fiind, totodată, mai sigură decât cea a generației anterioare. Ranforsarea caroseriei cu un cadru care utilizează în proporție de 53% oțel de înaltă rezistență conferă mașinii o rigiditate crescută cu 22%, alături de o valoare ridicată a absorbției energiei de impact.

Fără a fi un model de referință în segmentul compact, noul Hyundai i30 – care va ajunge curând și pe piața românească – combină lăudabil un spațiu interior confortabil, suficient de mare pentru cinci persoane, cu modernismul atât de necesar vehiculelor prezentului și cu un comportament rutier neașteptat de bun. Prețurile cu TVA pentru noul Hyundai i30 încep, în România, de la 13.000 de euro.