Analiştii intervievaţi de Bloomberg au estimat că Hyundai ar trebui să vândă cu 50% mai multe vehicule decât de obicei în luna decembrie pentru a putea să-şi atingă ţinta de vânzări pe care şi-a propus-o pentru întregul an 2015, respectiv 5,05 milioane vehicule. Cu toate acestea, analiştii cred că este puţin probabil ca acest lucru să se întâmple. De asemenea, analiştii avertizează că şi în 2016 vânzările Hyundai vor fi mai mici faţă de ţinta propusă, dată fiind absenţa unor noi modele care să genereze vânzări crescute, precum şi situaţia dificilă de pe pieţe precum Rusia şi Brazilia.

Hyundai nu a dorit să facă niciun fel de comentarii, compania intenţionând să dea publicităţii cifrele privind vânzările pe 2015 în data de 4 ianuarie 2016.

În ultimii ani Hyundai a profitat de cererea crescută de automobile de pe piaţa din China, care în 2009 a devenit cea mai mare piaţă pentru constructorul sud-coreean. Însă această dependenţă crescută s-a dovedit a fi un dezavantaj în acest an când creşterea economiei chineze a încetinit iar criza de pe pieţele bursiere a afectat încrederea consumatorilor chinezi.

'Nu cred că cineva se aştepta ca vânzările din China să se prăbuşească aşa cum s-a întâmplat deoarece cu toţii eram obişnuiţi China să fie un fel de cavaler alb', a declarat Lee Sang Hyun, analist la IBK Securities Co.

Ultima dată când Hyundai a ratat ţinta anuală de vânzări a fost în 2008, când constructorul sud-coreean a vândut cu 327.000 de unităţi mai puţine decât ţinta de 3,11 milioane pe care şi-a propus-o atunci. În anul următor, Hyundai nu a mai fixat o ţintă de vânzări, în condiţiile în care cererea de pe piaţa din SUA s-a prăbuşit din cauza recesiunii.

În acest an vânzările Hyundai pe piaţa din SUA au fost o surpriză plăcută, livrările constructorului sud-coreean înregistrând o creştere de 5,6% până la 698.202 unităţi în primele 11 luni, depăşind creşterea înregistrată de piaţa auto americană pe ansamblu. În schimb, pe piaţa din China livrările Hyundai au scăzut cu 6,9% până la 934.806 unităţi în primele 11 luni, afectate de încetinirea economiei, dar şi de modificarea preferinţei consumatorilor de la sedanuri spre crossoverele mici.

Autorităţile de la Beijing intenţionează să introducă un nou set de subvenţii pentru achiziţiile de automobile în zonele rurale. Însă, chiar dacă piaţa auto chineză îşi va reveni, analiştii estimează că Hyundai va avea dificultăţi în Rusia şi Brazilia, unde deprecierea monedelor locale a redus valoarea câştigurilor repatriate iar analiştii de la KTB Securities Co. se aşteaptă ca rubla rusească şi realul brazilian să rămână la un nivel slab şi în 2016. AGERPRES