Heineken N.V. a anunţat că va achiziţiona fabrica de bere românească Bere Mureş. Tranzacţia va consolida poziţia de lider pe care Heineken o deţine în România, crescându-i atât cota de piaţă – la 31%, cât şi volumul la 6 milioane hectolitri.

Preţul de achiziţie nu a fost făcut public, iar tranzacţia va fi finanţată din resursele de lichidităţi existente. Aceasta va contribui la creşterea veniturilor în 2009 şi la creşterea valorii în 2012. Achiziţia propusă este supusă aprobării de către autorităţile române în domeniul competiţiei.

Fabrica de bere, înfiinţată în 1992, este situată la Târgu-Mureş, în Transilvania, la 300 km nord-vest de Bucureşti, şi are 394 angajaţi. Afacerea este profitabilă, cu un volum de vânzări de 1,2 milioane hectolitri în 2007 şi o capacitate de producţie de 1,6 milioane hectolitri.

Bere Mureş deţine un portofoliu de beri care include Neumarkt, una dintre cele mai cunoscute marci româneşti de bere, precum şi mărcile mai mici Dracula şi Sovata. Toate mărcile sunt disponibile în ambalaje PET de unică folosinţă.

Compania deţine şi două mărci profitabile de apă minerală – Cezara şi Cheile Cibului.

La ora actuală, Heineken deţine 4 fabrici de bere în România: la Constanţa, Craiova, Haţeg şi Miercurea Ciuc. Portofoliul de mărci este alcătuit din Heineken, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gösser şi un număr limitat de mărci regionale. Heineken Romania deţine o cotă de piaţă de aproximativ 26%.

În 2007, mărimea pieţei de bere din România a fost de aproximativ 19 milioane hectolitri, cu un consum pe cap de locuitor de 89 litri. În 2008, se estimează că piaţa de bere va continua să crească.

Data: 3 martie 2008

Sursa: Heineken