În cazul majorării vânzărilor, General Motors va construi maşini în ţări ca Polonia, Rusia, China, India, Mexic şi Brazilia. GM intenţionează până în 2016 să exporte suplimentar în Europa 300.000 de vehicule, din fabricile sale aflate în Mexic, Coreea de Sud şi China, conform Agerpres.

"Nu a fost luată nici o decizie referitoare la producţia Opel" (companie deţinută de GM), a anunţat un purtător de cuvânt al grupului american, răspunzând informaţiilor din presă care susţin că producţia ar putea fi mutată din Germania.

Directorul general al Opel, Karl-Friedrich Stracke, a afirmat că exclude în viitorul apropiat închiderea fabricii din Germania şi concedierea angajaţilor, dar a adăugat că "nu există tabuuri" în eforturile Opel de a deveni mai profitabil în viitor.

Declaraţia vine după ce grupul german WAZ a anunţat, citând surse guvernamentale, că Stracke a informat guvernul german de planurile privind închiderea fabricii de la Bochum.

La presiunile firmei mamă General Motors, producătorul auto Opel va demara negocierile cu sindicatele în vederea reducerii costurilor, a anunţat luna trecută un purtător de cuvânt al Opel.

În primele nouă luni ale anului trecut GM a înregistrat pierderi de 580 milioane de dolari în Europa. În pofida eforturilor de restructurare, Opel nu a revenit încă pe profit. Spre deosebire de situaţia din SUA, unde GM s-a plast sub protecţia legii falimentului, Opel nu a apelat la procedurile de insolvenţă, preferând să elimine 8.300 de locuri de muncă din cele 48.000 în Europa şi să închidă uzina de la Antwerp, Belgia.