Geely frânează expansiunea pe piețele internaționale
La forumul auto desfășurat sâmbătă în Chongqing, Li Shufu, președintele și fondatorul Geely, a tras un semnal de alarmă privind supracapacitatea severă din industria auto globală. Situația, spune el, impune companiilor să-și revizuiască strategiile de extindere, în special în contextul competiției acerbe din China.
Ca reacție directă, Geely — unul dintre cei mai mari constructori auto chinezi, deținător al brandurilor Volvo, Zeekr, Lotus și Geely Auto — a anunțat că nu va construi noi fabrici și nici nu va extinde producția în unitățile existente, transmite Reuters.
Această dinamică evidențiază presiunile tot mai mari din sectorul auto global, unde echilibrul între producție și cerere devine tot mai dificil de menținut.
Compania și-a confirmat totuși planurile de cooperare cu Renault în Brazilia, urmând să utilizeze infrastructura industrială deja existentă a grupului francez, chiar dacă aprobările de reglementare întârzie.
Geely are deja fabrici în Belarus, Marea Britanie și Indonezia, însă în contextul unei supraproducții globale și a cererii în scădere în China, strategia devine una de consolidare, nu de expansiune.

BYD a făcut investiții agresive în fabrici din afara Chinei
Totuși, BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, și-a extins accelerat prezența internațională anul trecut în:
-
Thailanda (capacitate: 150.000 vehicule/an, în parteneriat cu WHA Group);
-
Brazilia (operațională până la finele lui 2024 sau început de 2025, cu o capacitate inițială de 150.000 unități/an);
-
Uzbekistan (producție începută deja în ianuarie 2024, cu o capacitate planificată de 300.000 vehicule/an);
-
Ungaria (fabrică de vehicule electrice și plug-in hybrid, cu planuri de creare a mii de locuri de muncă);
-
Mexic (în căutare de locație pentru o fabrică de 150.000 unități/an, dedicată pieței locale).
BYD avea o capacitate de producție de 4 milioane de vehicule anual în China, dar mișcările recente arată o strategia clară de internaționalizare, pentru a contracara presiunea internă asupra prețurilor.
Motivul central al acestor direcții divergente este războiul prețurilor din China, unde companiile auto reduc marjele până la punctul critic pentru a menține cota de piață. În acest climat, autoritățile de la Beijing au transmis semnale clare industriei să evite expansiunea excesivă și să caute piețe alternative.