Botezat Fiat Freemont şi produs, alături de versiunea americană a lui Fiat 500, la fabrica mexicană din Toluca, autoturismul se bazează pe platforma lui Dodge Journey şi va debuta pe piaţă în a doua jumătate a anului 2011.

Potrivit sursei citate, este vorba despre un vehicul cu o adresabilitate foarte largă, axat pe spaţiu, confort şi versatilitate.

Din fişa tehnică a noului automobil se desprind câteva caracteristici importanete: va avea o lungime de 4,89 metri, o lăţime de 1,88 metri, înălţime – 1,72 metri şi cel mai mare ampatament din segment, respectiv 2,89 metri.

Maşina va dispune de şapte locuri în echiparea standard, iar compartimentul de bagaje va asigura o capacitate de 1.461 de litri.

Echipat cu propulsoare diesel Multijet de 140 şi 170 CP şi cutie de viteze manuală, Fiat Freemont va dispune ulterior şi de tracţiune 4×4 pe motorizările 2.0 Multijet 170 CP şi 3.6 V6 276 CP, cutie automată.

Cu excepţia propulsorului de 3,6 litri ce face parte din gama Pentastar a Grupului Chrysler, celelalte motoare sunt produse de Fiat PowerTrain.

În privinţa siguranţei, modelul va fi echipat în standard cu şapte airbag -uri, ABS cu Brake Assist, ESP cu Hill Holder şi un sistem antirăsturnare ERM.

În data de 10 ianuarie a.c, producătorul auto italian Fiat SpA a anunţat că şi-a majorat de la 20 la 25% participaţia deţinută la Chrysler Group LLC, după ce a obţinut aprobarea de a construi un nou motor la fabrica din Dundee, Michigan, una dintre cele trei condiţii convenite cu autorităţile SUA când a investiti în Chrysler.

Decizia creşte probabilitatea ca Fiat să devină acţionar majoritar al producătorului auto american Chrysler până la sfârşitul anului, aşa cum a indicat săptămâna trecută directorul general al Fiat, Sergio Marchionne.

Este cea mai profundă reorganizare în istoria de 111 ani a companiei Fiat şi îi va permite lui Marchionne să se concentreze pe sectorul fabricării de maşini şi încheierea de noi alianţe.

Acţiunile Fiat Industrial, ale cărei principale active sunt Iveco şi CNH Global NV, au înregistrat luni la deschiderea bursei de la Milano o creştere de 9 euro, tranzacţionându-se la 8,87 euro. Acţiunile Fiat, care includ şi brandurile de lux Ferrari şi Maserati, s-au tranzacţionat la 7,25 euro. Astfel, acţiunile combinate sunt evaluate luni la 16,12 euro, cu 4,5% mai mult decât preţul de închidere de vineri al vechii companii Fiat.

Şeful Fiat a afirmat că, în prezent, nu ia în calcul o fuziune între Fiat şi Chrysler. Luna trecută, Marchionne a declarat că ia în considerarea achitarea împrumuturilor obţinute de la guvernele Canadei şi SUA înainte de 2013, ceea ce ar permite Fiat să-şi exercite opţiunea de majorarea cu 16% a participaţiei deţinute la Chrysler.
SURSA: Agerpres