Vânzările Dacia pe piaţa franceză au crescut cu 47,5 la sută, în ritm anual, în luna iulie, la 8.934 unităţi, în pofida scăderii vânzărilor auto în Franţa cu 12,9 la sută pe an, la 169.804 de unităţi, din cauza diminuării primei de casare de la 1 iulie, la 500 de euro, conform datelor publicate luni de Comitetul Constructorilor Auto Francezi (CCFA).

Diminuarea primei de casare în Franţa, de la 1.000 la 700 euro la 1 aprilie, a dus la scăderea vânzărilor auto cu 11,5 la sută în luna mai, şi cu 1,2 la sută în luna iunie, pentru ca în luna iulie, după o nouă reducere a primei de casare la 500 de euro, vânzările auto să se reducă cu 12,9 la sută pe an. Totuşi, piaţa auto franceză a crescut cu 2,8 la sută pe an în iulie, la 1.382.240 unităţi.

Renault a înregistrat o scădere de 7,6 la sută a vânzărilor în luna iulie, la 42.761 unităţi, faţă de minus 15 la sută, la 55.413 unităţi, pentru rivalul Peugeot. Ca şi în luna iunie, avantajul grupului Renault faţă de Peugeot este datorat mărcii Dacia.

Vânzările Dacia rămân însă modeste în comparaţie cu cele ale grupului Volkswagen, singura marcă ce a mai înregistrat o creştere a vânzărilor în iulie, de 11,9 la sută, la 12.654 unităţi. Totuşi, vânzările Dacia au permis grupului să deţină 5,3 la sută din vânzările totale, şi să depăşească marca Ford, care a avut în iulie o cotă de piaţă de 5,1 la sută. Totuşi, în pofida reducerii vânzărilor cu 13,9 la sută în iulie, Ford rămâne al doilea grup străin la vânzări, după Volkswagen.

Toate celelalte mari grupuri străine au înregistrat scăderi ale vânzărilor, în special GM Europe, cu o scădere a vânzărilor de 31,2 la sută în iulie, şi Toyota, ale cărui vânzări au scăzut cu 27,4 la sută.

SURSA: Agerpres