Decizia creşte presiunile cu care se confruntă Margrethe Vestager, vicepreşedinte executiv responsabil cu politica în domeniul concurenţei, care lucrează la Legea Serviciilor Digitale (DSA), menită să stabilească principiile de bază pentru schimbul de date şi pentru modul de operare al pieţelor digitale, conform agerpres.ro

Ce urmărește măsura

Într-o declaraţie comună, secretarul de stat pentru domeniul digital, Cedric O (Franţa), şi omologul său din Olanda, Mona Keijzer, au susţinut că o astfel de autoritate ar trebui să împiedice marile platforme de tehnologie să blocheze accesul la serviciile lor „dacă nu au o justificare determinată de motive obiective”.

„Aceste platforme pot obstrucţiona intrarea noilor companii şi pot limita libertatea de alegere a consumatorilor şi antreprenorilor”, a afirmat Keijzer.

La rândul său, Cedric O a declarat: „Ambiţia noastră comună este să elaborăm un cadru pentru a analiza zona de acţiune a unor astfel de companii asupra economiei UE şi pentru a reuşi să le facem mai deschise”.

Puterea unor giganţi digitali, cum ar fi Google şi Amazon, care găzduiesc alte afaceri pe platformele lor, a fost una dintre problemele discutate joi la o reuniune online a miniştrilor UE din domeniul digital şi al telecomunicaţiilor.

Ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, care a prezidat reuniunea, a informat că s-a discutat şi despre reglementările propuse pentru inteligenţa artificială şi a fost dată publicităţii o declaraţie de sprijinire a Federaţiei europene de cloud, care dezvoltă proiecte menite să reducă dependenţa regiunii de companiile dominante de cloud computing din SUA.

Luni, publicaţia Financial a anunţat că autorităţile de reglementare ale UE întocmesc o „listă neagră” cu până la 20 de companii mari de internet, care ar putea include Facebook, Apple, Amazon şi Alphabet (deţinută de Google), ce se vor confrunta cu noi reglementări, mai dure, menite să reducă puterea lor pe piaţă.

Marile platforme de tehnologie vor trebui să îndeplinească reglementări mai dure decât concurenţii lor mai mici, susţine FT, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Noile reguli vor forţa companiile să facă schimburi de date cu rivalele şi să fie mai transparente cu privire la modul în care îşi adună informaţiile. Lista va fi realizată pe baza unor parametri, cum ar fi cota de piaţă şi numărul de utilizatori, dar criteriile precise încă se discută, conform Financial Times.