Industria turistică franceză a avut de suferit după atentatul din data de 14 iulie de la Nisa, care a provocat decesul a 85 de persoane, urmat două săptămâni mai târziu de uciderea unui în preot într-un mic oraş din Normandia. La toate aceste atentate s-au adăugat o serie de greve faţă de un proiect de reformă a legii muncii precum şi inundaţiile din luna iulie. 

„2016 va rămâne în istorie ca un an deosebit, din cauza atentatelor, intemperiilor şi a mişcărilor sociale" a declarat ministrul francez al Afacerilor Externe şi Dezvoltării Internaţionale, Jean-Marc Ayrault. "Destinaţia Franţa a avut de suferit dar estimările preliminare cu privire la numărul de vizitatori străini garantează poziţia Franţei de prima destinaţie turistică mondială”, la fel ca şi în 2015, când a devansat Franţa şi Spania, a subliniat Jean-Marc Ayrault, citat de Agerpres.

Oficialul francez a salutat eforturile guvernului şi companiilor din sector pentru a îmbunătăţi imaginea turismului francez în străinatate, în special planul de promovare cu un buget de 10 milioane de euro. "Acesta a avut un impact real, în special asupra revenirii turiştilor japonezi", a afirmat Jean-Marc Ayrault, potrivit căruia în rândul clientelei nipone rezervările aeriene spre Paris sunt mai mari cu 60% pentru primul trimestru al acestui an. 

Dar cu toate acestea, „mai rămân multe de făcut pentru ca Franţa să rămână o destinaţie mondială” a subliniat Jean-Marc Ayrault, adăugând că guvernul de la Paris îşi menţine obiectivul de a atinge pragul simbolic de 100 de milioane de turişti în 2020. „Dincolo de măsuri de urgenţă, precum supravegherea video pentru a garanta securitatea turiştilor străini pe întreg teritoriul, ar trebui să luăm măsuri cu privire la găzduire, calitate şi lizibilitate”, a adăugat şeful diplomaţiei franceze. 

Numărul definitiv de turişti străini care au vizitat Franţa în 2016 nu va fi anunţat decât în luna martie. Deocamdată, pe ansamblul anului 2016 singurele cifre cunoscute vizează doar regiunea Parisului, unde sosirile de turişti străini au scăzut cu 10%, în special în rândul clientelei asiatice descurajată de atentatele teroriste.