Mark Fields a răspuns, astfel, la solicitarea şefului Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, privind combinarea producătorilor auto.

'Ford se va concentra în continuare pe afacerile sale', a precizat şeful celui de-al doilea mare producător auto din SUA.

De asemenea, Fields a estimat că vânzările grupului în SUA vor creşte la 17 – 17,5 milioane de vehicule, în acest an.

Marţi, Ford a raportat un profit sub estimările analiştilor în primul trimestru din 2015, deoarece a vândut mai puţine vehicule în America de Nord şi a continuat să înregistreze pierderi în America de Sud şi Europa.

Compania şi-a menţinut estimările privind obţinerea unui profit înainte de taxe de 8,5 – 9,5 miliarde de dolari în acest an şi a îmbunătăţit estimările privind marja de profit în America de Nord, de la 8 – 9% la 8,5 – 9,5%.

În primele trei luni din acest an, profitul net a scăzut cu 7%, la 924 milioane de dolari, sau 0,23 dolari pe acţiune, faţă de 898 milioane de dolari, sau 0,24 dolari pe acţiune în primul trimestru din 2014. Analiştii se aşteptau la câştiguri de 0,26 dolari pe acţiune. Profitul înainte de taxe s-a situat la 1,4 miliarde de dolari, în creştere cu 24 milioane de dolari faţă de primele trei luni din 2014.

Veniturile au scăzut la 33,9 miliarde de dolari, chiar dacă au crescut vânzările vehiculelor profitabile din America de Nord şi China. În schimb, compania a continuat să înregistreze pierderi în America de Sud şi Europa. Deşi se înregistrează semne de redresare în Europa Occidentală, situaţia din Rusia rămâne dificilă şi multe economii încă se confruntă cu probleme. În primul trimestru din 2015, Ford a înregistrat în Europa pierderi de 185 milioane de dolari faţă de pierderi de 194 milioane de dolari în primele trei luni din 2014. În America de Sud, pierderile s-au situat la 189 milioane de dolari faţă de 510 milioane de dolari în primul trimestru din 2014.

După ce a introdus 24 de noi vehicule anul trecut, Ford intenţionează să lanseze 15 modele noi în acest an.

În România, Ford a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început să producă la Craiova şi motorul EcoBoost.

AGERPRES