Prezentat europenilor în martie la expoziției auto de la Geneva drept un vehicul destinat în special piețelor emergente, EcoSport va fi  asamblat la o uzină din Tatarstan începând de la jumătatea anului viitor. În momentul prezentării, oficialii Ford menționau că micul SUV – vândut deja în America de Sud și Asia – va fi importat în Europa de la uzina Ford din India. Întrebați despre eventualitatea asamblării variantei destinată pieței europene la uzina din România, dat fiind faptul că are aceeași platformă ca și B-Max iar fabrica are nevoie de un al doilea produs, reprezentanții Ford au refuzat să comenteze subiectul explicând că un astfel de demers ar fi necesar doar în cazul în care vânzările modelului vor depăși 60.000 de unități anual. În caz contrar este mai rentabil importul din India.
Mizând probabil pe faptul că pe piața din Rusia plafonul minim de 60.000 de unități poate fi atins, cei de la Ford au decis să includă în portofoiul joint-venture-ului Ford Sollers micul SUV EcoSport. „Piața rusă va deveni cea mai mare din Europa în următorii ani și reprezintă o bună oportunitate de creștere pentru noi”, a declarat Stephen Odell, șeful Ford Europe. De asemenea, Ted Cannis, aflat la conducerea Ford Sollers, a explicat că în acest moment cererea pentru astfel de mașini este în plină creștere în Rusia, iar faptul că majoritatea concurenților de pe această piață importă mașinile duce la o creștere a prețurilor. În acest context, asamblarea lui EcoSport în Rusia va da companiei oportunitatea de a vinde mașina la un preț foarte competitiv. Cannis se așteaptă chiar ca vânzarea lui EcoSport în Rusia să fie un „succes important”.
Format în 2011, joint venture-ul dintre Ford Motor Co și Sollers OJSC, deține trei uzine: două în Tatarstan și una lângă Sankt Petersburg. În mai puțin de 18 luni, Ford Sollers a trecut de la asamblarea a doar două vehicule, Focus și Mondeo, la șapte. De asemenea, în această săptămână, compania a demarat construcția unei fabrici de motoare care implică o investiție de 279 milioane de euro. Uzina va avea inițial o capacitate de producție anuală de 105.000 motoare care va putea fi ulterior crescută până la 200.000 de unități.
Citește și: Ford EcoSport: Forțat de împrejurări