Anunţul de astăzi vine ca urmare a semnării unui acord inovativ de investiţii dintre Ford şi reprezentanţii sindicatelor germane. Acordul ia în calcul perioada 2017 – 2021 şi este de aşteptat să aducă reduceri de cost de cel putin 400 milioane de dolari pentru Ford, fiind securizate totodată peste 24.000 de locuri de muncă pentru for Ford-Werke GmbH. Noul acord salarial pune capăt mai multor luni de speculaţii potrivit cărora Ford ar putea transfera producţia noului Fiesta la uzina sa din România, unde 3.600 de angajaţi asamblează deja modelul B-Max la Craiova.

Tot astăzi s-a confirmat şi faptul că Centrul de Inginerie din Koln va continua să rămână centrul cheie al companiei în ceea ce priveşte dezvoltarea de maşini de clasă mică. Ford a confirmat şi că în 2014 va adăuga 500 de locuri de muncă permanente, ţinând cont de planul companiei de a lansa cel puţin 25 de noi modele în Europa în următorii 5 ani.

Modelul Ford Fiesta este cel mai bine vândut model sub- compact din lume, iar în Europa este cea mai bine vândută maşină de clasa mică şi numărul 2 cel mai bine vândut model la nivel general. În 2013, un Ford Fiesta s-a vândut la fiecare 2 minute, iar fabrica din Koln a sărbătorit producţia modelului Fiesta cu numărul 7 milioane. Astăzi, modelul Fiesta construit la Koln se exportă în peste 60 de ţări la nivel global.