Ford a precizat că, împreună cu partenerul Changan Ford Mazda Automobile (o societate mixtă deţinută de Ford Motor Co, Chongqing Changan Automobile Co. şi Mazda Motor Corp), va construi o nouă uzină în valoare de 760 milioane de dolari la Hangzhou (estul Chinei). Viitoarea uzină ar urma să aibă o capacitate anuală de 250.000 de vehicule şi va demara operaţiunile la începutul lui 2015, conform Agerpres.

Anunţul de astăzi privind uzina de la Hangzhou vine la două săptămâni după ce Ford a anunţat că va investi 600 milioane de dolari pentru a extinde cu 350.000 de vehicule capacitatea de producţie la principala sa uzină din China, cea de la Chongqing (sud-vestul Chinei). De asemenea, în urmă cu şase săptămâni Ford a inaugurat uzina Chongqing 2, graţie căreia are în prezent o capacitate de producţie de 600.000 de unităţi pe an în China.

De la înfiinţarea sa, în 1995, şi până în prezent societatea Ford China a investit 4,9 miliarde de dolari în China.

Creşterea capacităţilor de producţie din China ar urma să permită Ford să-şi dubleze vânzările globale până la opt milioane vehicule pe an până în 2015. Constructorul auto american şi-a propus ca în 2020 să realizeze vânzări globale de 30 de milioane de unităţi.

Ford Motor Company a venit în România, la Craiova (sud-vest de Bucureşti), în 2007, cumpărând pachetul majoritar de acţiuni al Automobile Craiova şi preluând, în martie 2008, uzina Automobile Craiova. La 74 de ani de la primul Ford realizat în România, în septembrie 2009 a ieşit de pe linia de fabricaţie din Craiova primul Ford Transit Connect.

Luna trecută, Ford a lansat în România noul model B-MAX, fabricat la Craiova, care va putea fi comandat de clienţii autohtoni începând cu 23 martie, livrările urmând să demareze la sfârşitul lunii iulie – începutul lunii august.