Director general al Ford Europa, Jim Farley, a declarat vineri că în acest an compania nu va mai beneficia de protecţia împotriva fluctuaţiilor cursului de schimb.

"Atunci când a avut loc Brexitul am fost protejaţi pe deplin în primul trimestru cu un curs de schimb puternic. Pe măsură ce ne apropiem de restul anului, în special în a doua jumătate, ne confruntăm cu efectele deprecierii lirei", a spus Jim Farley. 

Ford este cel mai mare producător de motoare auto şi de asemenea cea mai bine vândută marcă de automobile din Marea Britanie, cu o cotă de piaţă de 12%. În luna octombrie 2016, lira sterlină a coborât la cel mai scăzut nivel din ultimii şapte ani în raport cu moneda euro şi în prezent este cu 20% sub valoarea înregistrată la finele lui 2015. 

Ford are 14.000 de angajaţi în Marea Britanie şi 25.000 în Germania. Compania produce motoare la două uzine din Marea Britanie pentru vehiculele care sunt asamblate în Europa continentală, şi care ulterior sunt vândute în Marea Britanie. O liră sterlină mai slabă afectează profitabilitatea vehiculelor care au componente evaluate în euro. 

Lira sterlină este "singurul risc major" cu care Ford se confruntă în Europa, a subliniat Jim Farley. "Credem că ar putea să se ridice la 600 milioane de dolari în acest an", a mai spus Farley. 

Aceste declaraţii vin la o zi după ce Ford a dat publicităţii rezultatele pe 2016, care includ şi un profit operaţional record de 1,2 miliarde de dolari în Europa. 

Grupul Ford își extinde portofoliul

Grupul Ford își extinde portofoliul cu un nou brand dedicat pieselor de schimb. Divizia Omnicraft va comercializa produse dedicate altor mărci.

Pentru a își majora afacerile în zona serviciilor pentru clienți, grupul Ford tocmai a anunțat lansarea Omnicraft, o divizie care va comercializa piese de schimb care vor acoperi între 85% și 90% din întreaga ofertă a mărcilor concurente. Este pentru prima dată în ultimii 50 de ani când gigantul american include în zona de service un nou brand.

„Omnicraft reprezintă un beneficiu semnificativ pentru orice posesor de autovehicul care are nevie de piese de schimb sau dorește să facă o revizie mașinii sale. Acum și proprietarii de mașini care nu aparțin mărcii Ford vor avea acces la produse de calitate la prețuri competitive”, a declarat Frederiek Toney, președintele Global Ford Customer Service Division. Deși declarația oficialului pare să spună, surprinzător, că, până la Omnicraft, toți posesorii de vehicule non-Ford au cumpărat piese de slabă calitate, doar Ford având în portofoliu produse perfecte, apariția noii divizii este de bun augur pentru piață. Asta pentru că orice creștere a concurenței în zona aftre-sales este benefică.

Pe de altă parte, deși nu dă detalii despre poziționarea de preț a produselor vândute de Omnicraft, oficialul admite că piesele vor fi achiziționate de la producătorii de componente auto și revândute cu un preț care să asigure un profit. Cât de competitive vor fi prețurile pieselor Omnicraft rămâne, prin urmare, de văzut. Cert este însă că prin Omnicraft, Ford intră pe o piață estimată la nu mai puțin de 500 de miliarde de dolari.

AGERPRES