Compania americană a anunţat, marţi, că activitatea de la fabrica sa din Taiwan va fi oprită pentru două săptămâni, iar divizia Ford din China, din Nanjing, şi fabrica de asamblare din Africa de Sud vor rămâne închise o săptămână.

Cei mai mari producători auto din lume se confruntă cu probleme legate de furnizarea componentelor, ca urmare a seismului de luna trecută din Japonia.

Luna trecută, Ford Motor a anunţat că va suspenda pentru cinci zile activitatea fabricii sale din Genk (Belgia), pentru a face economii de componente auto provenind de la furnizori niponi, ale căror fluxuri de producţie sunt afectate de cutremur şi tsunami.

Ford planificase să închidă temporar fabrica din Belgia în luna mai, din alte motive, dar a devansat acest demers în contextul în care mulţi furnizori auto din Japonia au fost grav afectaţi de dezastrul din 11 martie. La fabrica din Genk, Ford produce modelele Mondeo sedan şi minivan-urile Galaxy şi S-Max.

Numeroşi furnizori japonezi au fost afectaţi de cutremurul şi tsunamiul din data de 11 martie, dezastru care a provocat întreruperea producţiei de componente şi materiale. Producătorii niponi de automobile au avut şi ei de suferit ca urmare a întreruperii transporturilor, dezorganizării lanţului logistic şi întreruperilor în aprovizionarea cu energie electrică.

Ford este prezent şi în România, unde a cumpărat, în 2007, Automobile Craiova. Ford produce la Craiova din 2009 modelul Transit Connect şi va lansa producţia modelului B-Max, produs exclusiv în România.
SURSA: Agerpres