Transferul ar urma să aibă loc în anul 2018, însă Ford nu a precizat unde anume va fi relocată producţia celor două modele. 

Decizia Ford vine cu câteva zile înainte de debutul negocierilor cu sindicatul UAW pentru un nou contract colectiv de muncă. UAW va demara în mod oficial negocierile luni cu GM, marţi cu Fiat Chrysler Automobiles şi cu Ford în următoarea stăpână. 

Ford a concediat deja 700 de angajaţi de la uzina de la Wayne, Michigan, în condiţiile în care în prima jumătate a acestui an vânzările de Focus pe piaţa din SUA au scăzut cu 3,2%, iar în cazul modelului C-Max au scăzut cu 17%. Maşinile mici şi cele hybride se vând mai greu în SUA, în condiţiile în care preţul benzinei a scăzut cu 24% în ritm anual până la 2,76 dolari per galon (un galon este egal cu 3,78 litri). 

'Analizăm în mod activ alternativele pentru producţia viitoare de vehicule la uzina de la Michigan şi vom discuta acest lucru cu conducerea UAW în cadrul viitoarelor negocieri', a informat Ford într-un comunicat. 

Discuţiile cu UAW sunt programate să înceapă în data de 23 iulie pentru a înlocui un contract colectiv de muncă ce va expira în luna septembrie. Ford vrea să reducă costurile cu mâna de lucru, care susţine că sunt necompetitive. În medie, costul orar cu mâna de lucru în cazul angajaţilor Ford din SUA este de 57 de dolari, cu aproximativ nouă dolari mai mult decât în cazul diviziilor americane ale Toyota Motor Corp. şi Fiat Chrysler Automobiles. 

În România, Ford a început producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici şi primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova şi producţia motorului EcoBoost. 

AGERPRES