Noi investiţii ale gigantului american Ford, ce au legătură şi cu România.

Ford va investi aproape 200 milioane euro într-o uzină din nordul Angliei. Motoarele de acolo vor ajunge şi în România

Investiţiile nu vor fi însă realizate în ţara noastră, ci în Marea Britanie, la uzina de la Halewood, nordul Angliei. Ford Motor Co va investi acolo încă 180 milioane de euro, scopul fiind majorarea cu 70% a producţiei de motoare destinate automobilelor electrice.

Aceste motoare vor fi folosite inclusiv pentru noile modele de maşini ce vor ieşi pe porţile uzinelor Ford din România şi Turcia, notează jurnaliştii agenţiei Reuters.

Capacităţile de producţie de motoare electrice ale uzinei de la Halewood vor creşte de la 250.000 de unităţi pe an, până la 420.000 de unităţi pe an în 2024, au transmis joi, 1 decembrie, reprezentanţii Ford, al doilea cel mai mare producător auto american.

Tim Slatter, directorul pentru operaţiunile Ford din Marea Britanie: „Acesta este un pas important în extinderea şi transformarea noastră. Este de asemenea un acord important pentru afacerile Ford din Europa.”

Planuri mari pentru Ford în Europa privind maşinile electrice după anul 2030

Ford are planuri mari privind electrificarea în Europa: începând din 2030, compania va vinde numai automobile complet electrice pe bătrânul continent, iar din 2035, numai utilitare complet electrice.

În anul 2024, Ford are în plan să comercializeze 9 modele complet electrice în Europa, iar uzina britanică va furniza motoarele electrice pentru 5 modele care vor fi asamblate la uzinele din România şi Turcia, printre care se va număra şi o versiune electrică a SUV-ului Puma, a explicat Tim Slatter.

Uzina de la Halewood ar trebui să furnizeze motoarele pentru aproximativ 70% din cele 600.000 de vehicule electrice pe care Ford intenţionează să le vândă anual în Europa, începând din 2026, indică estimările.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, cu aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume.

În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproximativ 59.000 de oameni când sunt incluse afacerile neconsolidate.

În luna martie, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.