Grupul a informat că Fred DeLuca s-a îmbolnăvit în 2013 şi suferea de leucemie. El a rămas PDG al lanţului de fast-food şi nu a abandonat postul de director general decât în iunie, în favoarea surorii sale, Suzanne Greco.

În urmă cu jumătate de secol el a pus bazele primului lanţ de fast-food din lume, cu 44.270 de restaurante revendicate de Subway în întreaga lume, faţă de 'peste 36.000' ale McDonald's. Subway funcţionează ca majoritatea lanţurilor de mâncare rapidă, în sistem de franciză. Grupul nu deţine propriile restaurante, care sunt gestionate de independenţi.

Frederick DeLuca a crescut într-un cartier din Brooklyn şi avea doar 17 ani când a deschis 'Pete's Super Submarines' în  Bridgeport (Connecticut, nord-est), cu 1.000 de dolari împrumutaţi de la părinţi. Conceptul a cunoscut repede succesul datorită preţurilor mici, porţiilor generoase şi unei politici de marketing abile.

Grupul a lăsat să se înţeleagă că sandvişurile servite în local sunt preparate la cererea clientului şi sub ochii lui, impunând sloganul: 'eat fresh'. Subway a încercat astfel să se prezinte ca un restaurant unde se poate mânca sănătos, deşi băuturile carbogazoase şi cartofii prăjiţi au încă un loc rezervat.

Pentru a impune acest concept s-a folosit de ambasadorul său, Jared Fogle, un tânăr care a declarat că a slăbit peste 110 kg (cântărea 193) mâncând doar sandvişuri de la Subway. Timp de zece ani, începând din anul 2000, Jared Fogle, care nu s-a mai îngrăşat de atunci, a filmat zeci de spoturi promovând Subway.AGERPRES