„Construcțiile demarate la finalul anului 2013, odată cu revenirea economică din acea perioadă, sunt încă în faza de vânzare, fie că au fost deja finalizate sau vor fi livrate în următoarea perioadă. Dezvoltatorii vor iniția noi proiecte după încheierea vânzărilor din ansamblurile deja construite, prin urmare, ne așteptăm la o scădere moderată în prima jumătate a anului, urmată de o revenire spre finalul anului. Piața de amenajări și reamenajări din segmentul rezidențial va înregistra o creștere moderată ca și până acum și credem că investițiile în reamenajări vor fi mai mari față de ultima perioadă“, preconizează Florin Madar.  

Potrivit acestuia, pe piața materialelor de construcții vor rămâne producătorii care oferă produse echilibrate din punct de vedere al raportului calitate-preț. „O particularitate a pieței este orientarea micilor constructori către prețul cel mai mic și nu către calitate, și întrucât o parte din șantiere lucrează cu personal necalificat, nu se vor înregistra modificări în viitor privind  orientarea spre calitatea materialelor în acest segment de piață“, spune acesta.

Pe piața termoizolărilor, plasa bazaltică va câștiga teren în fața polistirenului, previzionează antreprenorul brașovean. „Din punct de vedere al volumului pieței nu preconizăm creșteri importante. Piața termoizolărilor este dependentă de bugetele alocate de primării, iar acestea sunt puțin probabil să crească în următoarea perioadă, rămânând la același nivel ca și până acum“, conchide omul de afaceri.

Madar și-a exprimat așteptările în cadrul proiectului Pro-Gnosis, inițiat de DC Communication. Proiectul, aflat la a doua ediție, este o interpretare într-o cheie modernă a obiceiurilor din Noaptea de Sf. Andrei când, conform tradiției, cerurile se deschid și permit oamenilor să arunce o privire către tainele viitorului.