Mai exact, potrivit ministrului de la Finanțe, Comisia Europeană a transmis statelor membre o nouă propunere de modificare şi prelungire a cadrului temporar. Florin Cîțu susține că acest lucru înseamnă că toate măsurile luate în acest an şi schemele de garanţii pot fi prelungite şi în 2021.

Acest lucru se amplică și în cadrul programului IMM Invest. 

„O veste foarte bună care vine de la Comisia Europeană. Aceasta a transmis statelor membre o nouă propunere de modificare şi prelungire a cadrului temporar. Aceasta înseamnă că măsurile pe care le-am luat în acest an, IMM Invest, cele pentru companii mari, toate schemele de garanţii, pot fi prelungite şi în 2021.

Ştim foarte bine că acest cadru temporar era până la 30 iunie 2021. Putem să mergem după această perioadă şi se propune şi introducerea unui instrument de sprijin pentru a compensa o parte din costurile fixe neacoperite ale întreprinderilor cu activitate comercială redusă din cauza focarului de Covid-19. În continuare, şi în 2021, dacă o să fie nevoie, vom veni cu suplimentarea acestor programe, cu suplimentarea garanţiilor şi extinderea perioadei în care pot fi derulate aceste programe”, a explicat Cîţu.

Ce se întâmplă cu obligațiile fiscale

Totodată, ministrul de la Finanțe a vorbit și despre ordonanţa privind eşalonarea la plată pe o perioadă de 12 luni a obligaţiilor fiscale. Potrivit acestuia, ea a fost prezentată într-o primă lectură în şedinţa de Guvern, urmând să intre în dezbatere publică până la următoarea şedinţă

„În cadrul şedinţei am prezentat, într-o primă lectură, Ordonanţa de Urgenţă care priveşte mai multe măsuri fiscal-bugetare şi modificări ale unor acte normative. Să vă prezint cele mai importante elemente ale acestei ordonanţe: în primul rând, având în vedere că se apropie 25 octombrie, venim cu o completare şi cu o înlesnire la plată pentru obligaţiile bugetare restante după data declarării stării de urgenţă, administrate de organul fiscal central. Este vorba de o reglementare simplificată, o procedură simplificată de acordare a unei eşalonări de plată pe o perioadă de 12 luni pentru obligaţiile care au fost acumulate fiscale, bugetare, acumulate de la începutul stării de urgenţă până la 25 octombrie. Foarte important, beneficiarii acestei facilităţi sunt toţi contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au în derulare o înlesnire la plată potrivit Codului de procedură fiscală şi care nu înregistrează obligaţii fiscale – foarte important acest lucru – restante la data declarării stării de urgenţă”, a menţionat Cîţu.

Totodată, ministrul a mai subliniat faptul că această măsură încearcă din perspectiva contribuabililor susţinerea conformă la plată pentru contribuabilii aflaţi în dificultate generată de lipsa de lichidităţi financiare, ca urmare a crizei provocate de pandemia Covid-19, iar pe de altă parte, din perspectiva statului, asigurarea încasării unor sume certe şi periodice la bugetul general consolidat.

„Încercăm să avem o predictibilitate pentru perioada următoare. Să vă spun acum condiţiile pentru a beneficia de această eşalonare: contribuabilul trebuie să depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv. La cerere, debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare, să nu înregistreze obligaţii bugetare restante la data declarării stării de urgenţă, să nu se afle în procedură de insolvenţă şi, aici, pentru companiile care sunt în procedură de insolvenţă, dar care şi-au plătit ratele, deci nu au avut restanţe, vom veni cu o reglementare separată; să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare, să fie depuse toate obligaţiile fiscale, să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislaţiei privind insolvenţa sau răspunderea solidară. Această ordonanţă va fi în dezbatere publică până la următoarea şedinţă de Guvern”, a precizat ministrul Finanţelor.