Autorul acestor atacuri a fost numit de fani, șoferi nemulțumiți de tot ce înseamnă radare, „Flexman”. El a reușit să distrugă o serie de radare ale poliței în Veneto, Lombardia și Piemont.

„Flexman” este numele fictiv al individului care acționează noaptea pentru a demola camerele și detectoarele fixe de viteză, coșmarul șoferilor.

Instrumentele sale de lucru sunt, conform presei din Italia, un tel și un polizor unghiular, potrivit Odditycentral.

Cine este Flexman și cum acționează

”Flexman” este un personaj misterios, care acționează mascat și, din câte se pare, are un complice. Din mai 2023, el intră în acțiune noaptea (de obicei de la 1:00 la 2:00) pentru a distruge camerele și radarele de pe drumuri.

Modul său de operare este, de obicei, același: la căderea nopții se apropie de radar, înarmat cu unelte tăietoare și retează baza stâlpului care îl susține, făcându-l să cadă la pământ.

Pe rețelele sociale este numit „justițiarul șoferilor”

Flexman a devenit un erou pe rețelele de socializare, unde a fost supranumit „justițiarul șoferilor”. Susținătorii săi îl consideră un adevărat erou, care luptă împotriva nedreptăților radarelor, despre care se spune că sunt folosite pentru a strânge mai mulți bani, în detrimentul șoferilor corecți.

Detractorii săi îl acuză de vandalism și susțin că pune în pericol siguranța rutieră. Deocamdată, nu i se cunoaște identitatea sau motivele pentru care a pornit vânătoarea de radare.

Polițiștii îl caută, dar nu au reușit să-l identifice.

El a acționat în diferite locații din provincia Rovigo, printre care Bosaro, Baruchella, Martignana di Po și Castelguglielmo.

Camere de viteză distruse în Veneto

Primele atacuri împotriva radarelor au fost înregistrate în mai 2023, la Polesine, în timp ce ultimele au avut loc la Rosolina (Rovigo) pe Drumul Național 309. Acum, numărul total de radare distruse se ridică la 18.

Atacurile, toate asemănătoare ca execuție, taie stâlpul pe care sunt montate camerele, fără a afecta cablurile.

Această „răzvrătire” împotriva radarelor a vizat și alte orașe italiene, cu incidente oarecum similare în Florența și Cosenza în 2023.

Motivul din spatele acestor acțiuni, care fac valuri pe rețelele de socializare, pare a fi câștigul – 900.000 de euro – din amenzi de circulație doar în primele cinci luni de activitate a aparatelor, pe un drum cu limita de viteză de 90 km/h. Asta a stârnit numeroase controverse și acuzații ale celor amendați, mai ales din cauza sumei mari încasate.

Ce riscă oamenii care distrug radarele

Conform Codului Rutier, cine dă jos și distruge un radar săvârșește o infracțiune de vătămare agravată a unui bun public, situat într-un loc public sau deschis.

Articolul 635 din Codul Penal prevede o pedeapsă cu închisoarea, de la șase luni la trei ani, pentru oricine distruge, împrăștie, deteriorează sau face inutilizabil bunul altor persoane. Actul de tăiere a stâlpului radarului de viteză constituie o formă de distrugere.

Totuși, conform unei interpretări mai puțin acceptate, distrugerea radarului ar putea fi considerată doar contravenție administrativă, pasibilă de o amendă cuprinsă între 42 și 173 de euro. Articolul 15 din Codul Rutier interzice deteriorarea lucrărilor rutiere și a indicatoarelor, pedepsind astfel de încălcări cu sancțiuni administrative.