"Să lucrezi pe Wall Street este un angajament cu normă întreagă şi fără acces la social media sau la adresa personală de e-mail ai uneori impresia că nu există viaţă în afara biroului", a declarat un analist din cadrul JP Morgan Chase, care a preferat să-şi păstreze anonimatul. Analistul citat lucrează circa 80 de ore pe săptămână, iar natura slujbei sale presupune ca acesta să aştepte sarcini şi confirmări de la superiorii săi, timp în care şi-ar dori să aibă acces la serviciile interzise de companie.

Un analist de la Bank of America Merrill Lynch a declarat pentru NY Times că cel mai mare obstacol pentru acesta este imposibilitatea de a accesa Youtube: "Intru pe Vimeo ca să urmăresc videoclipuri, însă nu este nici pe departe la fel de satisfăcător", a explicat analistul care a preferat, şi el, să-şi păstreze anonimatul.

Purtătorul de cuvânt al Goldman Sachs, Richard Siewert Jr., a declarat: "Trebuie să monitorizăm ceea ce oamenii spun în timp real". Tocmai această nevoie de a controla fluxul de comunicare a condus la blocarea reţelelor de socializare pe Wall Street. Firmele mari de aici păstrează e-mailurile şi toate formele de interacţiune pe internet timp de trei ani. Cum este imposibilă monitorizarea postărilor a mii de angajaţi pe reţelele de socializare, acestea au fost blocate pentru simplificarea procesului.

Angajaţii pot, însă, să acceseze site-urile blocate de pe telefonul personal sau de pe tabletă. Un analist de la Credit Suisse a declarat pentru NY Times că ascultă muzică la birou după plecarea superiorilor săi, însă cum nu are acces la Pandora sau Spotify, apelează la variante precum SoundCloud sau GrooveShark.

Un studiu condus de Gartner Research arată că numărul organizaţiilor care blochează accesul la social media scade cu 10% în fiecare an. Până în 2014, mai puţin de 30% dintre marile companii ale lumii vor mai păstra astfel de restricţii.