Kaufland, liderul pe piaţă din comerţul alimentar româneasc, cu un rulaj de peste 1,6 miliarde de euro în 2013, deschide mâine un nou  hipermarket în Bucureşti , pe bulevardul Bucureştii Noi 50B. Acesta este al cel de-al şaptelea magazin din Capitală al nemţilor, după cele din şoseaua Colentina, bulevardul Barbu Văcărescu, strada Sebastian, strada Răcari, strada Valea Cascadelor şi strada Pierre de Coubertin.

Anul acesta, reţeaua Kaufland s-a extins şi în Oradea, Târgu-Mureş, Arad şi Târgovişte, urmând ca până la sfărşitul anului să mai fie deschise încă cinci hipermarketuri cu politică de discount, în Bucureşti, Slatina, Gherla, Bacău şi Vatra Dornei. Nemţii vor ajunge astfel la un total de opt unităţi în Bucureşti şi 99 la nivel naţional.

Criza a coincis cu o serie de oportunităţi pentru Kaufland. Când consumul a mers frânat, retailerul german de tip discount a călcat accelerația şi, din 2011, este pe primul loc în topul retailerilor din România, cu vânzări per magazin de peste 18 mil. euro.

Kaufland a realizat în 2013 afaceri de1,65 miliarde de euro, în creştere cu peste 85 % comparativ cu 2009, potrivt datelor de la Ministerul Finanţelor. Magazinele retailerul au în rafturi până la 20.000 de produse, pe o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 3.000 și 5.000 mp.

Şi Lidl continuă investiţiile în România și inaugurează, tot maine, un nou magazin în Eforie Nord, în intersecţia E87 cu strada Traian nr. 1B . Cu nou magazin, care are o suprafaţă de vânzare de 1.200 mp, reţeaua locală a Lidl creşte la 177 de unităţi.

De la începutul anului, Lidl a deschis alte opt magazine, în Piatra Neamţ, Iaşi, Arad, Bucureşti, Popeşti Leordeni, Craiova şi Timişoara, a schimbat locaţia unui magazin din Târgu Mureş şi a închis o unitate din Drobeta Turnu Severin.

Pentru retailerul german de tip discount, „interesante“ sunt acum și oraşele cu peste 30.000 de locuitori. Compania a anunţat 15 noi deschideri în 2014, urmând că încheie anul cu 183 de unităţi.

Magazinele Lidl au în rafturi circa 1.200 de produse, 80% dintre ele fiind mărci proprii. Printre cei care fabrică produse care sunt comercializate sub mărcile Lidl se numără Albalact, Vel Pitar şi Cris Tim; de altfel, două treimi din mărfurile vândute în magazinele Lidl sunt produse in România.

Parte a grupului Lidl&Schwarz, care deține cea mai mare rețea de magazine de tip discount din Europa, peste 9.000 –, Lidl a rebranduit toate cele 107 magazine preluate, în 2010, de la Plus și a deschis, într-o singură zi – 6 octombrie 2011, 11 magazine noi în România. Afacerile estimate ale Lidl România ajung la 700 mil. euro în 2013.

Topul marilor comercianţi din România

După preluarea celor 20 de hipermarketuri real-, de la grupul german Metro, Auchan a trecut pe locul doi în topul comercianților din România, după Kaufland şi înaintea Carrefour. Iată evoluţia afacerilor primilor 10 mari retaileri în 2013:

Retailer    CA (mil. euro)      Profit net (mil. euro)     Nr. mediu angajaţi         Reţea

Kaufland       1.651  75,2    12.589                        94

Auchan          1.040  -89,5   11.000                        31

Carrefour       975,4              32,8    6.703  155

Metro Cash&Carry* 977     15,2                5.603  32       

Selgros          702     12,2    4026   19   

Lidl ** 700     NA                  3.800  177 

Mega Image    532   12,5    6.107  314

Penny Market/XXL 498     0,126  3.028  157    

cora    406     5,5       3.972  12

Profi    331     6,1       4.440  232

*estimare cifra de afaceri pentru 2013, potrivit datelor din piaţă; profit înregistrat în 2012

**conform datelor din piaţă

Sursa: Companiile, Ministerul de Finanţe