‘În primele patru luni din 2013, exporturile au avansat într-un ritm fără precedent în ultimii ani, ajungând la nivelul de 517,864 milioane euro, respectiv, o creştere de 5,23%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, prefigurând astfel un ‘next season’ excelent pentru conturile producătorilor români’, a declarat preşedintele ‘Sfera Factor’, Angela Vasiliu Dimitriu.
Performanţa este reflectată şi de faptul că exportul net (export-import) este mai mare cu 10%, comparativ primele patru luni din anul precedent. La sfârşitul lui 2012, acelaşi indicator înregistra un minus de 9%, faţă de cifrele anului 2011, exporturile consemnând un declin semnificativ, aproape 90 milioane euro.
‘Cu adevărat remarcabil, este faptul că producătorii români din sector au consolidat în ultimul timp un adevărat brand de ţară, produsele sub marcă proprie fiind tot mai apreciate pe pieţele externe’, a subliniat Angela Vasiliu Dimitriu.
În prezent, lohnul reprezintă circa 60% din totalul producţiei interne de încălţăminte, confecţii şi accesorii din piele, iar patronatul consideră că această situaţie este favorabilă industriei din mai multe puncte de vedere.
‘În ciuda faptului că nu aduce profituri substanţiale, lohnul a menţinut locurile de muncă înalt calificate dintr-un sector cu tradiţie şi a asigurat resursele financiare necesare creşterii competitivităţii producătorilor autohtoni. Cei care au înţeles să investească în tehnologie şi în propriile colecţii, şi au profitat de sprijinul Asociaţiei pentru prezenţa la târgurile expoziţionale internaţionale, au dobândit astăzi recunoaşterea pe pieţe unde fie nu am existat până acum, fie le-am redescoperit după mulţi ani de absenţă, aşa cum sunt pieţele Federaţiei Ruse şi ale fostelor state sovietice’, a precizat preşedintele patronatului ‘Sfera Factor’.
În opinia sa, creşterea puternică a exporturilor prefigurată pentru 2013 îşi află explicaţia în faptul că antreprenorii au reuşit ca, după o perioadă în care sectorul s-a restructurat masiv, să dezvolte unităţi de producţie flexibile, capabile să urmeze tendinţele externe, şi chiar să-şi pună amprenta asupra creaţiilor de gen, prin colecţii proprii.
Pe de altă parte, a existat o conjunctură favorabilă, care a readus industria locală de încălţăminte şi marochinărie în atenţia contractorilor internaţionali. Criza mondială determinat o reconsiderare a ofertei producătorilor români în privinţa comenzilor pentru serii cu volume mai mici sau exclusiviste. Prezenţa articolelor manufacturate în România este reflectată de cifre cu multe zerouri contabilizate pe piaţa americană şi canadiană sau, în premieră, în statele din Zona Golfului şi Australia.
‘Cu precădere în ultimii trei ani, pe plan extern, s-a conturat o imagine complet înnoită a sectorului pielăriei şi marochinăriei ‘Made in România’, a adăugat Angela Vasiliu Dimitriu.
În acest context favorabil producătorilor români, Asociaţia Patronală ‘Sfera Factor’ vizează o redimensionare a obiectivelor târgului specializat ‘Next Season’, eveniment internaţional dedicat producătorilor şi comercianţilor de încălţăminte, confecţii vestimentare şi accesorii, programat pentru perioada 3-6 septembrie, în Bucureşti, la Hotel Caro.
‘Intenţionăm să înscriem eveniment într-o campanie pe termen lung de promovare şi susţinere a producătorilor autohtoni (…). Pentru acest scop avem şi suportul Ministerului Economiei care a înţeles şi sprijinit constant piaţa în ultimul timp’, a afirmat Angela Vasiliu Dimitriu.
De altfel, reprezentanţii Ministerului Economiei vor avea prezentări în cadrul grupurilor de lucru, pe parcusul celor patru zile ale evenimentului din toamnă.
Asociaţia patronală ‘Sfera Factor’, înfiinţată în 2009, înglobează 70% din producţie şi peste 90% din exporturile româneşti de încălţăminte, confecţii şi accesorii din piele. Asociaţia patronală este membră a Confederaţiei Europene a Producătorilor de Încălţăminte (CEC). Sectorul de încălţăminte şi marochinărie însumează peste 45.000 de angajaţi.
Sursa: Agerpres


Te-ar putea interesa și: