Pentru întreg anul 2016, compania estimează o creștere a afacerilor de 10%, respectiv o cifră de vânzări de peste 47 de milioane de euro. Cea mai dinamică divizie, Eximtur Business, a crescut cu peste 25%, reprezentând 67,33% din totalul cifrei de vânzări a companiei, respectiv 18 milioane de euro.

Creşterea din primul semestru este dată de rezervările şi vânzările de bilete de avion mai mari cu 12% faţă de perioada similară din 2015, turismul extern în creştere cu 1%, vânzările de servicii turistice interne (litoral), cu 40%, vânzările de servicii turistice interne (turism balnear, montan, pensiuni, Delta Dunării şi alte destinaţii din România), cu 114%, incoming/vânzări de servicii turistice în România pentru turiştii străini, cu 37%, cererea de cazări interne cu scop de afaceri şi evenimente interne organizate pentru corporaţii, în creştere cu 53%.

În ultima jumătate de an, compania a consolidat divizia de business travel, prin mărirea echipei cu șase consultanți, deschiderea unei agenții specializate în business travel într-un sediu nou din București și implementarea unor programe informatice de rezervări hoteliere, care permit compararea prețurilor și realizarea de rezervări optime în peste 250.000 de unități hoteliere din întreaga lume.

De asemenea, în primele șase luni ale anului, Eximtur Leisure a menţinut volumul de vânzări şi pentru destinaţiile externe şi le-a consolidat prin lansarea şi vânzarea de mai multe pachete şi produse turistice proprii, precum croaziere în fiordurile Norvegiene, în Insulele Canare-Madeira-Maroc sau în America de Sud (creştere de 15%), vacanţe de grup pentru schi şi sporturi montane în Franta, pachete turistice personalizate pentru turişti în oraşe şi capitale europene (creştere de 15%), destinaţii exotice sau îndepărtate (Insulele Maldive, SUA, Republica Dominicană, Indonezia,

Mauritius, Thailanda, etc), precum şi prin lansarea unui nou produs pe piaţă, Revelionul 2016/2017 în Republica Dominicană.

”Chiar dacă ne-am confruntat cu o calmare a cererii pentru Turcia, această destinaţie rămâne una importantă pentru turiştii români, iar preţurile sensibil reduse din această vară o păstrează în atenţia clienţilor noştri. Grecia a trecut pe primul loc ca volum de vânzări, dar aici ne confruntăm deja cu mai puţine locuri disponibile la cazare pentru că destinaţia este foarte solicitată de toate pieţele emitente externe. Bulgaria se află în creştere constantă, de aproximativ 11%, iar dintre destinaţiile mai apropiate care înregistrează creşteri se remarcă Spania (30%), Franţa (20%), Marea Britanie (44%), Austria (33%), Croaţia (5%) şi Slovenia (16%)“, precizează Lucia Nora Morariu, preşedinte Eximtur.