Există însă câteva lucruri la care putem apela pentru a ne relaxa periodic privirea:

    Faceți o pauză la fiecare 30 de minute, timp în care puteți focaliza privirea undeva pe fereastră sau într-un punct fix din încăpere. Veți simți cât de mult poate detensiona acest simplu exerciț
    Clipiți cît mai des! Din cauza concentrării nu clipim suficient de des, ceea ce duce la uscarea ochilor, senzație de disconfort și usturime.
    Priviți la un perete gol și conturați un cuvânt cu ochii, fără să mișcați capul. Cu cât literele cuvântului sunt mai mari cu atât exercițiul este mai eficient. Deși pentru început acest exercițiu se poate dovedi dificil, cu timpul poate deveni distractiv.
    Frecați palmele împreună pentru a crea un pic de căldură. Apoi,așezați mâinile în formă de cupă și apăsați-le peste ochii închiși timp de 10-20 de secunde. Întunericul și căldura emanate de palme sunt odihnitoare pentru ochi.

Cercetările medicale moderne arată că vitaminele și apariția bolilor de ochi au o relație foarte strânsă. Utilizarea excesivă a ochilor are nevoie de mai multe vitamine și minerale. Prin urmare, specialiștii recomandă persoanelor care sunt predispuse la oboseala ochilor să acorde atenție dietei echilibrate și nutriției. Ei ar trebui să mănânce mai mult decât de obicei cereale integrale, legume galbene și orange, cartofi, fasole, fructe precum bananele, citricele și afinele, adică alimente bogate în vitamine, proteine, acid folic ​​și celuloză.

Uscarea ochilor reflectă lipsa de umiditate, ceea ce poateduce cu ușurință la fenomenul de oboseală. Vitamina A sau B din morcovi poate ajuta foarte mult. Vitamina B6, vitamina C și zincul pot fi, de asemenea, adăugate pentru a ajuta la rezolvarea problemei ochilor uscați.RADOR

Te-ar putea interesa și: