Conform oficialului, după eliminarea timbrului de mediu, „reacţia pieţei auto a fost cea preconizată, anume de creștere importantă a numărului de autovehicule uzate, pentru care deținătorii acestora au solicitat eliberarea de către RAR a documentelor necesare înmatriculării în România”.  Datele RAR arată că prin comparație cu media lunară a anului 2016, când la reprezentanțele instituției se prezentau 34.000 de vehicule,  în luna ianuarie 2017 s-a înregistrat o creştere cu aprox.12% a numărului de vehicule (38.000 unități), creștere care s-a accentuat în lunile februarie și martie, ajungând la aproximativ 58% (54.000) și, respectiv, la aproximativ 80% (61.000).

Analizând structura parcului de autovehicule de ocazie verificat de RAR, în funcție de anul de fabricație, la nivelul primului trimestru al anului 2017, comparativ cu primul trimestru al anului 2016, se constată o creştere a vârstei medii a acestor vehicule de la 8,7 ani în trimestrul I 2016, la 10,5 ani în primul trimestru din 2017.

De asemenea, analizând repartiţia vehiculelor care au obţinut cartea de identitate (CIV) în funcţie de anul fabricaţiei şi norma de poluare chimică, rezultă că numărul vehiculelor fabricate până în anul 2000, adică cele care respectă cel mult norma de poluare Euro 2, a avut o creştere importantă de 107%, al celor fabricate între 2001 şi 2005 (Euro 3) a avut o creştere de 57%, al celor fabricate între 2006 şi 2010 (Euro 4) a avut o creştere de 69%, iar în cazul celor fabricate după 2011 (Euro 5 şi Euro 6) creşterea a fost de 15%.

RAR dorește întărirea controlului

„Registrul Auto Român intenţionează să propună, ca măsură de majorare a siguranţei rutiere, în actualul context al evoluţiei parcului auto naţional, creşterea frecvenţei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent la un an”, a anunțat în exclusivitate pentru Capital, George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român (RAR).

 

Totodată, George Dincă, are în plan implementarea unui sistem video permanent în unitățile de testare ca măsură de creştere a nivelului de supraveghere a activităţii staţiilor autorizate pentru ITP (Inspecția Tehnică Periodică), atât în ceea ce priveşte operaţiunile şi verificările desfăşurate efectiv, cât şi pentru prevenirea posibilităţii de efectuare a unor inspecţii tehnice periodice fără prezentarea vehiculului sau cu utilizarea unui alt vehicul similar.

Mai multe detalii despre măsurile prin care RAR încearcă să stopeze intrarea în trafic a vehiculelor neconforme sau cu defecte majore care pot pune în pericol siguranța șoferilor și a pietonilor puteți citi în ediția de luni, 23 aprilie, a revistei Capital.

Te-ar putea interesa și: