Potrivit unor surse din Finanțe, sumele vor fi returnate numai în baza unor formulare completate și avizate de Registrul Auto Român cu date tehnice privind autovehiculele sau consumul de carburanți. Procedura va descuraja eventualele tentative de fraudare a bugetului, susțin sursele citate, dar va pune bariere și transportatorilorcare sperau să recupereze sume însemnate.
Rambursarea parțială a accizelor pentru transporatori va avea o procedură complicată în care va fi implicat RAR, intrucât Finanțele nu vor să își asume probleme tehnice privind categoriile de autovehicule, consumul necesar unei flote de transport în funcție de tipurile de activități, volumul de mărfuri etc. În acest fel, Finanțele cred că vor împiedica posibilele fraude, cum ar fi decontarea prin bonurile fiscale lăsate la casele de marcat ale benzinăriilor de către alți clienți.Potrivit surselor, procedura „va fi o surpriză pentru transportatori care au profitat de o slăbiciune de moment a guvernului cauzată de calcule electorale”. Astfel, pe lângă potențialii fraudatorii, și transportatorii vor întâmpina dificultăți în procedura de rambursare și nu vor reuși să primească înapoi sume însemnate.
Pe 31 martie, guvernul a aprobat OUG prin care li se acordă transportatorilor o reducere de 4 eurocenţi din supra-acciza de 7 eurocenţi care a intrat în vigoare la 1 aprilie. Procedura de acordare a deducerilor trebuie să fie detaliată într-un alt act normativ.Reducerea de accize se acordă pentru motorina utilizată pentru transportul rutier de mărfuri, cu autovehicule sau ansambluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului rutier de mărfuri şi cu o greutate brută maximă autorizată de cel puţin 7,5 tone, precum şi pentru transportul de călători, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public de călători, cu un autovehicul din categoria M2 sau M3.