Care au fost cele mai de succes campanii pe care le-ați realizat în 2020?

Gabriel Eremia: Cred că în această perioadă, în care rolul companiilor și al brandurilor în viața societății s-a modificat structural, este mai important să vorbim despre campanii relevante, decât despre campanii de succes. Prin urmare, a trebuit să înlocuim rapid întrebările legate de targetul de vânzări cu întrebarea „Cât de rapid ne putem adapta și contribui în comunitate?”. Iar toate campaniile care au urmat au avut la bază atât acțiuni relevante în acest context (campania „Arctic pentru sănătate”), cât și mesaje menite să încurajeze un comportament responsabil, așa cum a fost campania Beko – „Wear a mask”. În același timp, am continuat seria inovațiilor și am lansat linia de electrocasnice Beko HygieneShield, prin care oferim consumatorilor un grad suplimentar de confort, știind că stau în locuințe sigure și curate.

 Care sunt cele mai importante piețe de export pentru companie?

Gabriel Eremia: Fabrica Arctic de la Găești este cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală și, până în prezent, în unitate au fost produse 38 de milioane de aparate frigorifice. Compania Arctic exportă 62% din producția totală în peste 74 de țări.

Care este cea mai mare realizare a dvs. de când lucrați la Arctic?

Gabriel Eremia: Spun cu bucurie că Arctic este cel mai puternic și iubit brand românesc (conform studiului realizat de Unlock Market Research și BIZ Magazine, 2020). Nu am fi putut ajunge la acest rezultat fără efortul depus de întreaga echipă de marketing. Avem minți creative și curioase în echipa noastră, colegi care sunt deschiși la colaborare în echipe multifuncționale, iar acest lucru ne-a ajutat să ne sporim agilitatea, să dezvoltăm și să monitorizăm în timp real procesul de îmbunătățire a campaniilor noastre. Comunicăm constant în cadrul echipei, avem o viziune comună și discutăm mereu idei noi, pentru că numai în felul acesta putem evolua într-o industrie atât de dinamică. Iar rezultatele se văd, în continuare, Arctic menținându-și poziția de lider în volum și în toți indicatorii de brand power.

Pandemia a dat peste cap modul în care companiile își organizau activitatea. Cum a fost influențat de context departamentul de marketing și ce măsuri ați luat pentru a vă continua activitatea?

Gabriel Eremia: Un lucru cert este că acest context ne-a oferit multe provocări, dar și oportunități pe măsură. Orice brand / companie a avut ocazia să iasă în față și să își arate puterea, dar cel mai important a fost rapiditatea cu care a acționat. Noi ne-am ajustat rapid planurile de marketing, am continuat să fim activi și ne-am concentrat eforturile pentru a veni în sprijinul comunității.

În ceea ce privește modul de lucru, am oferit suport angajaților și ne-am reconfigurat peste noapte infrastructura necesară susținerii modului de lucru de la distanță. Specificul industriei ne obișnuise cu un mod de lucru dinamic și înainte de pandemie, prin urmare, ne-am adaptat rapid. Mai mult decât atât, am adoptat deja permanent modelul de lucru hibrid care implică 2 zile de lucru remote și 3 zile de la birou, model accesibil tuturor colegilor ale căror joburi permit îndeplinirea taskurilor de acasă.

Cât de importante sunt proiectele de CSR pentru Arctic? Ne puteți povesti despre câteva dintre ele?

Gabriel Eremia: Responsabilitatea socială și sustenabilitatea sunt direcții strategice pentru Arctic. Lucrăm în prezent la consolidarea planurilor noastre de CSR, prin dezvoltarea unor acțiuni ample, prin care ne propunem să generăm un impact real în societate, să ghidăm progresul social. Ne bazăm campaniile de CSR pe aceleași valori solide care ne-au ajutat să devenim lider pe piața de electrocasnice din România și să ne menținem pe această poziție. Anul acesta vine cu inițiative despre care vom putea vorbi cu mândrie la momentul oportun.

Care sunt sfaturile pe care le dați tinerilor ce-și doresc o carieră în marketing?

Gabriel Eremia: Marketingul necesită un amestec unic de abilități. Având în vedere viteza cu care tehnologia schimbă în prezent lucrurile, cred că cea mai importantă calitate a unui om de marketing este capacitatea de a se adapta rapid, de a ține pasul cu dinamica pieței. Un tânăr care vrea să urmeze o carieră în marketing trebuie să fie curios, atent la detalii și creativ, însă fără o perfecționare continuă acestea pot deveni insuficiente. Un sfat ar fi să iasă din birou, să discute cu oamenii din diferite departamente și să înțeleagă nevoile publicului țintă.

Bani. Ce vă spune acest cuvânt?

Gabriel Eremia: Banii reprezintă încredere, putere, dar și o mare responsabilitate. Sunt o măsura a valorii materiale și emoționale pe care o atribuim unor obiecte sau unor experiențe, motiv pentru care ar trebui să îi privim mai mult ca pe un mijloc, nu ca pe un scop.

Revista este disponibilă în format print și poate fi comandată de pe magazinul online agoramag.ro.

Sursa foto: arhiva personală