Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

CAPITAL PREMIUM

EXCLUSIV Lovitură de teatru în licitația uriașă făcută de Primăria lui Firea. Cine se bate pentru 200 de milioane de euro

Autor: | | -1 Comentarii | 27555 Vizualizari

Primăria București a lansat, în 11 decembrie, licitația pentru cumpărarea a 100 de tramvaie, pentru 845 de milioane de lei(190 de milioane de lei). Este o veste bună că parcul RATB se înnoiește, actualele tramvaie fiind, de mult, uzate tehnic și moral. Este o veste mai puțin bună că unicul producător autohton de tramvaie, Astra Vagoane Călători Arad, care lucrează după patente Siemens, nu poate participa la licitație, pentru că nu îndeplinește condițiile din caietul de sarcini.

Iată ce cerinţă obligatorie are PMB cu privire la afacerile pe care le derulează un potenţial ofertant, potrivit anunţului din SICAP. “media cifrei de afaceri anuale  pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) să fie de minim de 280.000.000 lei” De asemenea, trebuie să depună documente din care să reiasă că a livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziţiei, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 28.000.000 lei, cu indicarea datelor şi a beneficiarilor publici sau privaţi.

Acest criteriu obligatoriu descalifică din start Astra, care a avut  o perioadă destul de slabă, în ultimii ani, când nu prea a avut de lucru, înregistrând şi pierderi. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Astra a avut cifre de afaceri de 40, 60, respectiv 90 de milioane lei, în 2017, 2016, 2015. În niciun an, nu a depăşit 280 de milioane lei, atât cât cere PMB pentru a putea participa la licitaţia de tramvaie. Culmea, anii maim buni pentru Astra sunt 2013, 2014, 2015, când compania rula mai mulţi bani, având contractela export pentru livrarea de trenuri în Brazilia şi Cehia, deşi, până şi atunci, doar un singur an a fost cu afaceri de peste 280 de milioane de lei – 2014.

La cum arată acum lucrurile, la licitaţia PMB nu s-ar putea înscrie decât marii producători recunoscuţi internaţional, cum sunt Alstom, Siemens, Bombardier, Skoda, CAF. Aceştia au însă tramvaie mult mai scumpe decât Astra, care poate livra la 1,3 – 1,4 milioane euro pe unitate, faţă de cât este dispusă PMB, 1,9 milioane euro. Preţul cu care poate vinde Astra reiese din licitaţiile la care arădenii, conduşi de omul de afaceri Valer Blidar,  participat recent: Galaţi(unde a şi câştigat un contract pentru 18 tramvaie), Timişoara şi Cluj – Napoca.

4 vehicule pe lună

Potrivit anunţului de licitaţie al PMB, contractul “pus la bătaie” are o durată de 37 de luni şi nu este împărţit în loturi. Achiziţia tramvaielor va fi asigurată din fonduri bugetare. Reprezentanţii PMB afirmă însă că înscrierea achiziţei la fonduri bugetare este o măsură de siguranţă, dat fiind faptul că proeictul a fost înscris deja la Bruxelles pentru eligibilitate la finanţare din fonduri nerambursabile.

 

  Câştigătorul licitaţiei va livra primul tramvai în maxim nouă luni de la semnarea contractului. De asemenea, în maxim trei luni de la semnarea contractului, compania care va livra tramvaiele este obligată să realizeze omologarea de tip a tramvaiului cap de serie, pe cheltuiala sa. Dacă în termen de 12 luni, ofertantul nu va realiza omologarea, atunci PMB va avea posibilitatea să rezilieze contractul.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!