Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

EXCLUSIV Date fără precedent pe piața RCA. Patru milioane de șoferi au fost "capturați"

Autor: | | 0 Comentarii | 14913 Vizualizari

Peste 85% din polițele RCA care se vând, astăzi, în România, sunt emise de doar două firme de asigurare, arată o analiză Capital bazată pe informații din mai multe surse direct implicate. La această situație s-a ajuns după ce în marele grup al firmelor care se feresc de RCA a intrat și Asirom. Acum, speranțele de diversificare stau în două companii, noi pe piața RCA, una dintre ele nouă și în România.

Piaţa RCA din România, adică jumătate din toată piaţa asigurărilor sau circa 1 miliard de euro pe an, a ajuns o joacă în doi. 

City Insurance şi Euroins controlează, astăzi, peste 85% din vânzările de RCA, poliţă de asigurare obligatorie prin lege, arată analiza Capital bazată pe informaţii din mai multe surse din domeniu. 

Împreună, cele două au peste 4 milioane de clienţi, pe RCA.  

În rest, aproape toată lumea se fereşte să vândă RCA, având în vedere că, aşa cum mulţi motivează de ani de zile, acest tip de asigurare aduce pierderi. De altfel, o arată şi datele ASF, conform  cărora, după primele şase luni din 2018, totalul plăţilor şi cheltuielilor suportate de asigurători pentru RCA erau cu aproape 10% mai mari decât totalul încasărilor. În termeni tehnici, aceasta înseamnă că rata combinată  a fost de aproape110%. 

Ultima care s-a alăturat plutonului celor care s-au exclus din piaţă, prin tarife, este Asirom VIG, firmă care trece printr-o schimbare majoră de abordare. 

După cum a arătat şi Cristian Ionescu, CEO al Asirom, compania pe care o conduce vrea să îşi echilibreze portofoliul şi să ajungă la maximum 30% RCA, faţă de peste 65% cât era anul trecut, când firma era încă condusă de Juraj Lelkes.

În rest, Asirom vrea 30% asigurări de viaţă şi 30% non RCA(locuinţe, CASCO, sănătate şi răspunderi).

Ca urmare a acestei strategii, Asirom a urcat mult tarifele, fapt care a făcut ca Euroins şi City Insurance(care oricum dominau piaţa) să ia şi mai mulţi clienţi. Cu 18% din piaţă după primele şase luni, Asirom era singura care se putea compara cât de cât cu cei doi giganţi ai RCA, care stau constant la peste 25% din piaţă fiecare. 

Care sunt acum tarifele

Concret, până acum o lună, Asirom vindea RCA pentru un automobil cu motor de 1,4 litri condus de un şofer de 40 de ani cu 206 lei la un an şi 128 de lei pe şase luni, cel mai bun preţ la această categorie, în cazul unui oraş de dimensiuni medii. 

 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.