Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

CAPITAL PREMIUM

EXCLUSIV. Cel mai așteptat proiect de infrastructură din București are toate șansele să fie gata la timp pentru Euro 2020! Fostul ministru spune care sunt condițiile

Autor: | | 0 Comentarii | 1523 Vizualizari

Pentru o legătură directă între Aeroportul Otopeni și Gara de Nord există două proiecte în prezent: unul mai vechi vizând Magistrala 6 de metrou subteran M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni), și un al doilea proiect, mult mai ieftin și cu șanse mai mari: o linie ferată care leagă Otopeniul de gara centrală.

Legătura este foarte importantă, mai ales pentru buna desfăşurare a UEFA Euro 2020 (a 16-a ediţie a Campionatului European de fotbal) la Bucureşti, dar şi pentru creşterea numărului de turişti străini în România.

Acesta al doilea este într-un stadiu mai avansat decât primul şi are toate şansele a fi realizat. Însă cu câteva condiţii.

”Am monitorizat atent acest proiect, în timpul mandatului de ministru al Transporturilor. Acum trebuie doar să se ţină de graficele din proiect, ca acesta să fie gata în 2020. Termenele sunt foarte strânse”, a declarat pentru Capital fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova.

În ceea ce priveşte linia de cale ferată care să leagă Aeroportul Otopeni de Gara de Nord, în prezent se circulă în pendulă pe o singură linie şi se construieşte a doua linie. Lucrările ar trebui să înceapă în acest an şi vor dura opt luni. Există deja şi traseul, există şi proiectul. De la Aeroportul Otopeni la Gara de nord, trenul va parcurge distanţa în 16 minute.

”În mandatul meu, începând din luna iunie, am luat foarte în serios acest proiect, pentru că ştiu că e o condiţionalitate impusă de UEFA, ca meciurile care ar trebui să se desfăşoare în România este obligatoriu – pe lângă stadioane noi, moderne – o legătură directă între gară şi Aeroportul Otopeni, în afară de cea rutieră. Știind acest lucru, am adoptat o strategie pentru această conexiune”, explică Lucian Șova.

CFR a comandat în acest sens un studiu de fezabiltate pe care l-a şi recepţionat.

”Am făcut în iunie un colectiv de lucru. Acum există o licitaţie şi un câştigător deja declarat (Strabag, potrivit informaţiilor obţinute de Capital, n.r.), care va construi a doua linie de cale ferată în paralel cu cea existentă Bucureşti – Otopeni, urmează să se semneze contractul”, a subliniat Șova.

Există însă o condiţionalitate importantă: ca proiectul să fie gata la timp, ar trebui aprobaţi cât mai repede indicatorii tehnico-economici.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.