A doua mare piață pentru astfel de vehicule va fi, conform studiului, China cu 332.775 de unități, urmată de SUA, cu 107.998 de unități și Japonia cu 67.057 unități.
La nivel mondial piața vehiculelor electrice ar putea atinge 1,31 milioane de unități dintr-o piață totală de 70,9 milioane unități. Rezultatele studiului demonstrează că, la nivel mondial, cota de piață a mașinilor propulsate exclusiv de motoare electrice va fi cu mult mai mică decât estimările unor oficiali ai industriei auto precum Calos Ghosn, șeful Renault-Nissan.
Acesta a menționat recent că mașinile electrice vor avea în 2020 o cotă de piață de circa 10% din totalul vânzărilor de autoturisme, adică peste șase milioane de unități. Mult mai aproape de realitate par a fi estimările făcute de șefii Volkswagen. Aceștia consideră că mașinile electrice vor avea o cotă de numai 2% din piața autoturismelor în 2020, iar modelele de acest fel produse de concernul german vor reprezenta doar 3% din totalul de mașini ale grupului prognozate a fi vândute în 2018 (10 milioane).
„Luând în calcul cercetările cu privire la comportamentul clienților și estimând schimbări majore în politicile de mediu ale statelor, care vor cuprinde bonificații și penalități pentru clienți și producători în funcție de nivelul de noxe emis, nu anticipăm o modificare radicală în sensul unei migrații masive a cumpărătorilor către mașinile «verzi» în următoarea decadă”, a declarat John Humphrey, senior vice-președinte al J.D. Power.
Acesta a menționat și câteva dintre motivele care vor influența clienții: designul neatractiv al mașinilor electrice, temeri legate de fiabilitatea noilor tehnologii, nemulțumiri cu privire la puterea și performanțele acestor mașini, insatisfacția privind autonomia și sistemul complicat și costisitor de înlocuire a bateriilor. Conform analiștilor J.D. Power, mașinile hibride au un potențial mai bun decât cele exclusiv electrice.
Detalii privind mașinile electrice care vor fi disponibile încă de anul viitor în România, prețul acestora și condițiile în care unii producători sunt dispuși să vândă astfel de modele puteți găsi în revista Capital care a apărut astăzi, luni, 1 noiembrie.

Te-ar putea interesa și: